ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

افزایش سرعت اینترنت ۳۰ هزار مشترک خانگی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از چهار برابر شدن سرعت اینترنت خانگی در شهر قم برای ۳۰ هزار مشترک خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، سرعت و کیفیت اینترنت از مواردی است که همواره دغدغه کاربران بوده و در این شرایط هم نیازمند کیفیت مناسب برای فعالیت‌های اینترنتی خود هستند. درواقع زمانی که کاربران انتقادات و پیشنهادات خود را به مسوولان ارتباطات کشور اعلام می‌کنند،‌ اینترنت باکیفیت و سرعت بالا در صدر این خواسته‌ها قرار دارد.

در این راستا، محمدجواد آذری جهرمی با بیان این‌که ارائه‌ اینترنت خانگی با چهار برابر سرعت فعلی، از عصر امروز، در شهر قم آغاز می‌شود، در توییتر نوشت: ‏با همکاری خوب استاندار و شهردار قم فرآیند نصب تجهیزات با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با سرعت بسیار خوبی در حال انجام است. حدود ۳۰هزار مشترک مخابرات ایران و شاتل از امروز فعال می‌شوند.

همچنین بخوانید

او همچنین از طی این فرآیند در تهران برای اینترنت خانگی با سرعت چهار برابر سرعت فعلی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

البته تیرماه سال ۹۸، آذری جهرمی با اشاره به جایگزینی VDSL به جای ADSL، گفته بود شرکت مخابرات ایران بنا دارد سرویس سورینو را با افزایش سرعت اینترنت تا ۴۰ مگابیت بر ثانیه ارائه دهد.  زیرا به دلیل فاصله زیاد خطوط مسی تا مراکز مخابراتی، ۳۰ درصد مشترکان تنها به اینترنت دو مگابایت بر ثانیه دسترسی دارند و ۱۶ درصد مشترکان می‌توانند اینترنت هشت تا ۱۶ مگابیتی دریافت کنند و مابقی اینترنت چهار تا هشت مگابیت دارند. اما با راه‌اندازی سرویس VDSL، رشد چهار برابری سرعت اینترنت اتفاق می‌افتد.

او با گذشت چند ماه از این اظهارات،‌ بار دیگر چند روز پیش اعلام کرد عملیات اجرایی ارتقای اینترنت خانگی از ADSL به VDSL در استان تهران و قم آغاز شده که به واسطه آن سرعت اینترنت خانگی چهار برابر خواهد شد و اولویت توسعه با مناطقی است که سرعت نسل۴ موبایل در آن‌ها از متوسط کشوری پایین‌تر است.

وزیر ارتباطات همچنین ۱۳ فروردین امسال بار دیگر در پاسخ به اعتراض یکی از کاربران به سرعت اینترنت اظهار کرد: مصرف نسبت به ابتدای اسفند حدودا  ۲.۵ برابر شده است. از اول هفته‌ نصب ۸۰۰ هزار پورت VDSL در تهران آغاز شده که یک‌ماهه تمام می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا