بین الملل

ترامپ: از اعمال تعرفه نفتی ابایی ندارم!

رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید چنانچه روسیه و عربستان با کاهش سقف تولید، قیمت بازار نفت را متعادل نکنند؛ او هم گزینه اعمال تعرفه بر محصولات نفتی را انتخاب خواهد کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی است چنانچه پای دفاع از مشاغل حوزه انرژی در میان باشد، ابایی از اعمال تعرفه بر نفت وارداتی از سوی سایر کشورها ندارد.

این ادعای ترامپ واکنشی است به کاهش قیمت نفت که متاثر از کشمکش عربستان سعودی و روسیه در باب سهمیه‌بندی بازار انرژی و البته کاهش تقاضا به دنبال شیوع کرونا است.

با اینکه آمریکا طی سال‌های اخیر در رقابت با روسیه و اعضای اوپک، به بزرگترین تولیدکننده نفت تبدیل شده، عدم تفاهم روسیه و عربستان سعودی درباره سقف تولید نفت به کاهش دو سومی قیمت طلای سیاه منجر شده و بسیاری از شرکت‌های نفتی آمریکا را به مرز ورشکستگی کشانده است.

اکنون ترامپ می‌گوید اهمیتی به اوپک نمی‌دهد و اگر لازم باشد بر همه محصولات نفتی که وارد آمریکا می‌شود؛ تعرفه اعمال می‌کند.

او همچنین مدعی شد که در تمام طول زندگی‌اش مخالف اوپک بوده که به نظر وی بیشتر حکم یک کارتل را دارد و فاقد مشروعیت است.

گفتنی است علیرغم سطح بالای تولید، آمریکا طی سال ۲۰۱۹، در مجموع روزانه یک میلیون بشکه نفت از روسیه و عربستان سعودی خریداری کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا