امور زیربناییراه و ساختمان

انجام سومین مرحله ثبت‌نام مسکن‌ ملی به شرط تامین زمین/ امکان واریز اینترنتی آورده متقاضیان

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هر چند تعهد وزارت راه و شهرسازی ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی است اما با تکمیل ظرفیت هم تولید مسکن را ادامه می دهیم.

همچنین بخوانید

محمود محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره ادامه پروژه مسکن ملی پس از اتمام ظرفیت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تعهد داده شده، گفت: پروژه مسکن ملی با ساخت ۴۰۰ هزار واحد طراحی شد که البته براساس قراردادهایی که با چند دستگاه و وزارتخانه منعقد کردیم، میزان ساخت واحد مسکونی در این برنامه افزایش یافت.

وی افزود: همچنین در دو مرحله ثبت‌نامی مسکن ملی یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر متقاضی شرکت در این طرح بودند که ۲۴۰ هزار نفر متعلق به ثبت‌نام‌های مرحله اول هستند که پالایش‌های آن به پایان رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در مرحله دوم یک میلیون و ۳۶۰ هزار نفر ثبت‌نامه کردند، گفت: هنوز پالایش‌های مرحله دوم انجام نشده است اما براساس تجربه قبلی، احتمال ظرفیت موجود (۴۰۰ هزار واحد) با اتمام فرایند ثبت‌نام مرحله دوم تکمیل می‌شود.

محمودزاده تاکید کرد: اما یکی از استراتژی‌های وزارت راه و شهرسازی این است که تولید مسکن به صورت مستمر ادامه پیدا کند. بنابراین هرچند تعهد ما ساخت ۴۰۰ هزار واحد بود اما تا زمانی که اراضی مورد نیاز تامین شود، ساخت و ساز مسکن ملی ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: بنابراین به شرط تامین اراضی مورد نیاز در هر استان، مرحله سوم ثبت‌نام‌ها انجام خواهد شد.

معاون امور مسکن و ساختمان در پاسخ به این سوال که چه تعداد از واحدهای مسکن ملی وارد مرحله اجرا شده‌اند، گفت: ۲۱۰ هزار واحد مسکن ملی در مراحل مختلف اجرا هستند که ۱۰۰ هزار از این واحدها در قالب وام‌های خودمالک در حال اجرا هستند.

محمودزاده افزود: همچنین اراضی ساختمان‌های دو تا چهار واحده به متقاضیان ارائه شده تا با نظارت بنیاد مسکن توسط خودشان ساخته شوند که این پروژه معمولا متعلق به شهرهای کوچک است.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت میزان آورده متقاضیان گفت: پرونده حدود ۵۰ هزار نفر از متقاضیان مرحله اول ثبت‌نام تکمیل شده و این افراد آماده معرفی به بانک هستند تا آورده خود را واریز کنند اما به دلیل شیوع ویروس کرونا این روند فعلا متوقف شده است تا حضور مردم در بانک‌ها به حداقل برسد.

محمودزاده از امکان واریز اینترنتی آورده متقاضیان خبر داد و گفت: همکاران ما در وزارت راه و شهرسازی و بانک در تلاش هستند تا امکان واریز اینترنتی آورده‌ها را فراهم کنند تا نیازی به حضور متقاضیان در بانک‌ها نباشد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا