امور زیربناییراه و ساختمان

آماده‌سازی زیرساخت‌های دولت الکترونیک برای انجام وظایف وزارت راه و شهرسازی به صورت دورکاری

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از آماده سازی زیرساخت های فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک متناسب با اجرای وظایف به روش دورکاری در این وزارتخانه خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، امیر محمود غفاری، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری این وزارتخانه از آماده سازی زیرساخت های فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک متناسب با اجرای وظایف به روش دورکاری در این وزارتخانه خبر داد. معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در این خصوص با اشاره به محدودیت های اعمال شده جهت عدم شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: با توجه به وظایف و تکالیف  وزارت راه و شهرسازی و ضرورت پیشبرد پروژه‌های مرتبط، برنامه ریزی لازم در این خصوص انجام گرفته تا همکاران در این مجموعه با استفاده از بسترهای الکترونیک اقدام به انجام وظایف کاری خود کنند.

وی ادامه داد: در این زمینه در گام نخست با تدابیر اتخاذ شده سامانه اتوماسیون اداری از طریق اینترنت و با لحاظ رمزنگاری اطلاعات در اختیار همه همکاران ستاد وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

وی افزود: بر این اساس می توان به سادگی و بدون نصب هیچگونه نرم افزار جانبی تمام کارهای مرتبط با مکاتبات اداری را انجام داد. در این خصوص اپلیکشن موبایل برای تلفن های هوشمند و تبلت ها نیز فراهم و در اختیار است.

غفاری در ادامه با اشاره به دیگر گام هماهنگی انجام گرفته در این زمینه تصریح کرد: در گام بعدی هماهنگی های لازم در خصوص راه اندازی ویدئو کنفرانس انجام شده است و در حال حاضر امکان بهره برداری از سرویس مذکور در ستاد وزارت راه و شهرسازی جهت برگزاری جلسات بصورت الکترونیکی برقرار است.

وی ادامه داد: با این امکان برگزاری جلسات الکترونیکی با شرکت ها و سازمانهای تابعه و همچنین ۳۵ اداره کل استانی با ستاد وزارتخانه میسر خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: سامانه های عملیاتی وزارتخانه شامل سامانه برنامه اجرایی و پایش طرح های عمرانی (سبا) ، سامانه جامع آماری (سجا) ، سامانه جامع حوادث حمل و نقل و … نیز که کاربران نیاز به استفاده از آنها را دارند جهت ارائه از طریق اینترنت نیز بهینه سازی و در اختیار قرار گرفته اند و همه اطلاعات سامانه ها از طریق پروتکل SSl رمزنگاری شده و تبادل اطلاعات صورت می گیرد.

وی در پایان گفت: همچنین با توجه به افزایش بهره برداری از سامانه ها از طریق اینترنت بر مبنای مطالب ذکر شده، افزایش پهنای باند اینترنتی وزارت متبوع نیز به میزان مورد نیاز صورت پذیرفته است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا