انرژی

ماجرای کمک میلیاردی مجموعه نفت به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

ایسنا/بوشهر طی روزهای گذشته خبری مبنی بر هزینه‌کرد ٣٠ میلیاردی نفت برای مبارزه با کرونا در بوشهر منتشر شد.

فرمانده ارشد شرایط اضطرار منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در این خصوص اعلام کرد: طبق دستور وزیر نفت و در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در پارس جنوبی، تاکنون نزدیک به ٣٠٠ میلیارد ریال برای مقابله با بیماری کرونا در استان بوشهر به صورت نقدی و غیرنقدی هزینه شده است.

سید پیروز موسوی با اشاره به جزئیات این کمک ها اظهار کرد: از این رقم، ۱۰۰ میلیارد ریال به‌ صورت نقدی از سوی شرکت‌های پتروشیمی مستقر در پارس جنوبی برای تامین تجهیزات پزشکی، درمانی و بهداشتی به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اختصاص یافته است. همچنین ٢٠٠ میلیارد ریال کمک‌های غیرنقدی در قالب تهیه اقلام بهداشتی و پزشکی به‌ منظور استفاده در اماکن و تاسیسات نفتی و همچنین کمک به شهرستان‌های همجوار با صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر برای برخورداری شبکه‌های بهداشت و درمان و بیمارستان‌ها اختصاص یافته است.

همچنین بخوانید

اعطای کمک یاد شده در حالی است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در مورد کمک سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی به ایسنا اعلام کرد: نفتی ها تاکنون تنها ۵ میلیارد تومان برای مقابله با کرونا در استان بوشهر به این دانشگاه کمک کرده اند.

سعید کشمیری همچنین عنوان کرد: با توجه به شرایط خاص استان بوشهر در مقابله با کرونا، از صنایع نفت و گاز و پتروشیمی های مستقر در استان بوشهر تقاضای کمک کردیم و آنها هم از ما شماره حساب گرفتند که مبالغ اهدایی را به حساب واریز کنند.

این مسئول توضیح داد تاکنون پنج میلیارد تومان از سوی شرکت‌های پتروشیمی مستقر در پارس جنوبی به یک حساب واریز شده تا کمک‌هایی را برای مقابله با کرونا داشته باشند اما هنوز مبلغ و یا کمک دیگری به دانشگاه اعطا نشده است.

با توجه به اختلاف ایجاد شده در مبلغ اعلامی نفت و دریافتی دانشگاه علوم‌ پزشکی بوشهر، خبرگزاری ایسنا آمادگی دارد توضیحات دست اندرکاران نفت را جهت تنویر افکار عمومی منتشر نماید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا