امور زیربناییتعاون و اشتغال

کافرمایان از سود سهامداران کم کنند و به معیشت کارگران برسند

دبیرانجمن صنفی کارخانجات قند و شکر با بیان اینکه مخارج زندگی کارگران سنگین است و بسیاری از آنها با حداقل دستمزد کار می کنند،گفت: اگر بنگاهها یک سال سود کمتری ببرند مشکلی ایجاد نمی شود.

همچنین بخوانید

بهمن دانایی، دبیرانجمن صنفی کارخانجات قند و شکر کشور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش ۲۱ درصدی دستمزد امسال کارگران و اعتراض جامعه کارگری به این رقم اظهارداشت: با وجود اینکه سال گذشته سال مطلوبی برای صنایع مختلف از جمله صنعت قند و شکر نبود اما مخارج زندگی بسیار سنگین است و بسیاری از کارگران با حداقل دستمزد کار می‌کنند و در تأمین حداقل هزینه‌های معیشت خانوارهایشان دچار مشکل هستند.

وی تصریح کرد: در پی افزایش ۲۱ درصدی دستمزد، برخی از کارفرمایان صنعت قند و شکر با بنده تماس داشتند و به نوعی از این افزایش ناراضی بودند اما بنده آنها را توجیه کردم که با قدری مراقبت از خط تولید می‌توان تا حدودی ضایعات را کمتر و هزینه ناشی از افزایش دستمزد را جبران کرد.

دانایی افزود: بنده به شخصه از افزایش ۲۱ درصدی دستمزد کارگران نگران نیستم و امیدوارم که مدیران کارخانه‌ها نیز در این مسیر ما را همراهی کنند.

وی گفت: متأسفانه در حال حاضر بسیاری از کارگران، مدرک لیسانس و حتی بالاتر از آن دارند. به عبارت دیگر خانواده‌های این افراد به سختی هزینه تحصیل آنها را پرداخت کرده اند تا آینده روشنی پیش رویشان باشد اما متأسفانه بی‌برنامگی دولت‌های مختلف و بها ندادن به تولید و اشتغال، باعث شده این افراد به کارگری روی بیاورند بنابراین ما نمی‌توانیم بخاطر سهامداران کارخانه‌ها، به این افراد آسیب بیشتری بزنیم. معتقدیم که اگر کارخانه‌ها و سهامداران یکسال سود کمتری ببرند مشکل خاصی ایجاد نخواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا