اقتصاد کلان

پرونده بورس انرژی در هفته جاری با ارزآوری برای خزانه بسته شد

معاملات بورس انرژی در هفته جاری در حالی به پایان رسید که برای نخستین بار شاهد بودیم که دو سبد صادراتی فرآورده پایه با ۱۲ محموله فرآورده، معامله و صادر شد که درآمدی بالغ بر ۶۱ میلیون و ۵۸ هزار و ۱۲۱ دلار را برای خزانه کل کشور رقم زده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، در روز گذشته برای نخستین بار دو سبد صادراتی فرآورده پایه با ۱۲ محموله فرآورده شامل ۶ محموله ۲۹۵ هزار بشکه ای بنزین با اکتان ۸۷ تحویل از انبار بندر عباس  و شش محموله ۲۷۰ هزار بشکه ای برش سنگین از اسکله پالایش نفت ستاره خلیج فارس به ارزش ۹ هزار و ۵۲۵ میلیارد و ۶۷ میلیون و ۲۸ هزار و ۱۰۰ ریال به مقصد آنسوی مرزهای دریایی ایران در رینگ بین الملل بورس انرژی ایران معامله و صادر شد.

معامله این سبد در بورس انرژی ایران بر اساس نرخ ارز میانگین موزون سنا بانک مرکزی، درآمدی بالغ بر ۶۱ میلیون و ۵۸ هزار و ۱۲۱ دلار را برای خزانه کل کشور رقم زده است.
بر این اساس در واپسین ساعات معاملات روز چهارشنبه ۲۷ فروردین، یک میلیون و ۴۷۵ هزار بشکه بنزین اکتان ۸۷ شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به ارزش ۲ هزار و ۵۹۹ میلیارد و ۶۹۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۷۵۰ ریال جهت صادرات به آنسوی مرزهای آبی ایران معامله شد.

علاوه بر آن،  در رینگ صادراتی بورس انرژی ایران ۲۰۸ هزار و ۴۷۰ تن انواع فرآورده های نفتی شامل ۳۰۰۰ تن گازوئیل، ۲۹۵ هزار بشکه بنزین اکتان ۹۱ به مقاصد دریایی، هزار تن هیدروکربن سنگین پتروشیمی و یک سبد شامل ۱۲ محموله از فراورده نفتی (شش محموله ۲۹۵ هزار بشکه ای بنزین و شش محموله ۲۷۰ هزار بشکه ای برش سنگین) به مقاصد دریایی معامله و ارزشی بالغ بر ۱۳ هزار و ۸۷ میلیارد و ۲۶۴ میلیون و ۸۵۱ هزار و ۶۵۰ ریال را برای این بازار رقم زد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا