صنعت، معدن، تجارت

درخواست فعالان حمل‌ونقل از دولت/معافیت مالیاتی و بیمه‌ای لحاظ شود

فدراسیون حمل و نقل و لجستیک در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی، خواهان اختصاص تسهیلات بیمه ای و مالیاتی به شرکت های فعال در این صنعت به انضمام اعطای تسهیلات ۸ هزار میلیارد تومانی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمودی سرای رئیس هیئت مدیره فدراسیون حمل و نقل و لجستیک در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی، مشکلات وارد شده به بخش حمل و نقل کشور در اثر کرونا را برشمرد و خواهان اختصاص تسهیلات بانکی همراه با تسهیلات بیمه‌ای، مالیاتی و تعویق مطالبات دستگاه‌های اجرایی از شرکت‌های حمل و نقلی شد.

در این نامه، بزرگترین مشکلات بخش حمل و نقل هوایی را احتمال تعدیل قریب الوقوع گسترده نیروهای شاغل در آژانس‌های خدمات گردشگری، ممنوعیت و محدودیت پروازهای خارجی و کاهش گسترده پروازهای داخلی ذکر شده و راهکارهای معرفی شده در این خصوص، اعطای تسهیلات بانکی با دوره تنفس طولانی مدت، اعمال معافیت‌های بیمه‌ای و مالیاتی و تعویق مطالبات شرکت فرودگاه‌ها و فرودگاه امام خمینی (ره) از ایرلاین‌ها، نهایتاً امهال اقساط تسهیلات بانکی عنوان شده است.

در بخش دریایی و بندری نیز این فدراسیون خواهان اختصاص ارز دولتی به شرکت‌های کشتیرانی برای واردات قطعات یدکی یا تجهیزات بندری، حذف یا کاهش اجاره ثابت فعالان بندری از سوی سازمان بنادر، اصلاح تعرفه‌های تخلیه و بارگیری کالا، جبران زیان‌های هنگفت شرکت‌های بانکرینگ و سوخت رسان دریایی، حذف هزینه‌های مترتب بر اجاره بهای شرکت‌های پایانه دار و ارائه تسهیلات بانکی همراه با تعویق بدهی‌های بیمه‌ای و مالیاتی شده است.

فدراسیون حمل و نقل همچنین در حوزه حمل ونقل جاده‌ای از وزیر راه درخواست کرده تا علاوه بر تسهیلات بانکی، بیمه سبز کامیونداران فعال در حوزه ترانزیت و حمل بین الملل نیز رایگان تمدید شده و امکان نوسازی ناوگان با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت فراهم شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا