بین الملل

کرونا بدترین بحران اقتصادی جهان از زمان جنگ جهانی دوم است

دولت ژاپن بودجه خود برای مقابله با کرونا را افزایش داد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، توشیمیتسو موتگی با اشاره به قطعی بودن پیامدهای کرونا بر روی رشد اقتصادی کشورهای جهان از جمله ژاپن گفت: بحران کرونا به بدترین بحران بر سر راه اقتصاد جهانی از زمان جنگ جهانی دوم تبدیل شده است.  

دولت ژاپن بودجه خود برای مقابله با کرونا را از یک تریلیون دلار به ۱.۱ تریلیون دلار افزایش داده تا بدین ترتیب حمایت بیشتری از خانوارهای ژاپنی انجام دهند. انتظار می رود اقتصاد ژاپن در نتیجه شیوع کرونا و تعویق برگزاری مسابقات المپیک تا پایان امسال با رشد منفی مواجه شود. تاکنون بیش از ۱۰ هزار ژاپنی به کووید-۱۹ مبتلا و ۲۳۶ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.  

همچنین بخوانید

از سوی دیگر بانک مرکزی اسپانیا از کاهش ۶.۸ درصدی رشد اقتصادی این کشور در سناریو خوش بینانه و ۱۲.۴ درصدی در سناریو بدبینانه در سال ۲۰۲۰ خبر داده است. قرنطینه سراسری اسپانیا از سه هفته پیش آغاز شده و انتظار می رود ۱۲ هفته به طول بیانجامد.  

پیش از این نیز صندوق بین‌المللی پول با پیش بینی رسیدن نرخ بیکاری اسپانیا به ۲۰.۸ درصد نسبت به ثبت بدترین عملکرد اقتصادی این کشور در قرن بیست و یکم هشدار داده است.  

اسپانیا پس از آمریکا و ایتالیا سومین کانون اصلی درگیر با کرونا در جهان است و بیش از ۲۰ هزار نفر از شهروندان اسپانیایی جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده اند.  

هم چنین دو منبع آگاه در گفتگو با رویترز گفته اند رشد اقتصادی ایتالیا در سال جاری تحت تاثیر شیوع کرونا به منفی هشت درصد خواهد رسید. دولت ایتالیا تاکنون ۷۰ میلیارد یورو برای حمایت از بخش های مختلف اقتصاد این کشور تخصیص داده است. دولت پیشتر دستیابی به رشد ۰.۶ درصدی را هدف گذاری کرده بود اما منفی شدن رشد امسال اقتصاد این کشور تقریبا قطعی به نظر می رسد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا