امور زیربناییتعاون و اشتغال

ابلاغ دستورالعمل کرونایی برای خانه های بهداشت کارگری

معاون فرهنگی ، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از ابلاغ یک دستورالعمل برای فعالیت خانه‌های بهداشت کارگری خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ابراهیم صادقی فر گفت: دستورالعمل فعالیت خانه‌های بهداشت شامل شرح وظایف و مأموریت‌های مسئولان خانه‌های بهداشت کارگری است؛ این دستورالعمل در حوزه‌های فاصله گذاری اجتماعی، غربال گری، بررسی روزانه علائم بروز کرونا در میان شاغلین، مراقبت از گروه‌های آسیب پذیر، بازتوانی شاغلین و اقدامات کنترلی سلامت محیط و کارابلاغ شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه دستورالعمل فعالیت خانه‌های بهداشت، چند الزام اصلی را مورد توجه قرار داده است، ادامه داد: این الزامات شامل رعایت بهداشت در سرویس‌های ایاب و ذهاب، ورودی محیط‌های کاری، بهداشت و حفاظت فردی، بهداشت مواد غذایی، بهداشت ابزار و تجهیزات، بهداشت ساختمان در واحدهای کارگری و سرویس‌های بهداشتی است.

صادقی فر با اشاره به اینکه خانه‌های بهداشت کارگری مراکزی است که در آنها بنگاه‌های اقتصادی ۵۰ تا ۵۰۰ نفر نیروی کار مشغول به کار هستند گفت که در حال حاضر ۳ هزار خانه بهداشت فعال در سراسر کشور وجود دارد.

رئیس کمیته بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی مبارزه با کرونا در پایان تاکید کرد که اجرای این دستورالعمل ابلاغی به وسیله شورای هماهنگی خدمات بهداشتی به بیمه شدگان استان‌ها متشکل از نمایندگان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل تأمین اجتماعی انجام می‌شود.

گفتنی است ششمین جلسه کمیته بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی مبارزه با کرونا صبح امروز (دوم اردیبهشت) با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان تأمین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا