صنعت، معدن، تجارت

توسعه بازار و جهش تولید، دو دستورکار مهم مرکز ملی فرش

رئیس مرکز ملی فرش ایران از توسعه بازار و جهش تولید به عنوان دو دستور کار مهم این مرکز در سال۹۹ نام برد و گفت: به منظور تحریک تقاضای داخلی، فروش اقساطی فرش دستباف از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، فرح‌ناز رافع در جریان بازدید قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از مرکز ملی فرش ایران با برشمردن برنامه‌های این مرکز برای افزایش تولید و صادرات فرش دستباف ایران گفت: مطابق با برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، ۱۵ برنامه ویژه فرش دستباف طراحی شده که در جریان آن بتوان تولید و صادرات فرش دستباف را به شکل هدفمندی پیش برد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: این برنامه‌ها با محوریت توسعه بازار و جهش تولید برنامه‌ریزی شده‌اند که بر اساس آن، مرکز ملی فرش ایران ۱۵ برنامه طراحی کرده تا هم راستای برنامه‌های کلیدی وزارت صنعت، معدن و تجارت، بتوان در حوزه فرش دستباف، مسیر تولید و صادرات را هموار نماید؛ این در شرایطی است که این ۱۵ برنامه، مشتمل بر ۴۰ پروژه عملیاتی است.

وی تصریح کرد: یکی از پروژه‌های کلیدی، توسعه بازار و برندینگ، ترویج هویت و ارتقای جایگاه فرش دستباف ایرانی در بازارهای جهانی است که به موازات آن، خانه‌های فرش در ۵ کشور هدف صادراتی راه‌اندازی و عملیاتی خواهند شد تا بتوانند پشتیبان صادرکنندگان فرش در بازارهای صادراتی باشند.

به گفته رافع، راه‌اندازی پایانه‌های صادراتی فرش دستباف در دستور کار قرار دارد؛ ضمن اینکه، پروژه‌های متعددی در حوزه توسعه بازار تعریف شده است که در سایه آن، گسترش استفاده از فناوری‌های نوین در تولید فرش دستباف اعم از مراحل طراحی، رنگرزری و تولید، در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران خاطرنشان کرد: همچنین شتاب دهنده‌ها در شش استان کشور در اردیهبشت ماه راه اندازی خواهند شد که یکی از آنها به صورت پایلوت و شتاب دهنده مرکزی، در تهران مستقر خواهد بود.

وی از برنامه ریزی برای فروش اقساطی فرش دستباف ایران خبر داد و گفت: تحریک تقاضای داخلی در دستور کار قرار گرفته که بر این اساس، پروژه‌ای نیز تعریف شده است که در اردیبهشت ماه، کلید خواهد خورد.

به گفته رافع، دریافت مجوز برای ایجاد کارگاههای تولیدی فرش دستباف از این پس باید در سامانه بهین یاب صورت گرفته و متقاضی در این سامانه ثبت نام کرده و سایر فرآیندها را دنبال نماید.

این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایجاد و توسعه مجتمع‌های قالیبافی و واحدهای تولید مواد اولیه فرش دستباف در دستور کار قرار گرفته که به عنوان یکی از برنامه‌های مرتبط با جهش تولید دنبال می‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا