بورسبورس اوراق

خبرهای خوب بورسی در هفته‌های آینده

با شرایطی که کرونا ایجاد کرده هر کشوری که بیشتر به نفت خام متکی است شرایط سخت‌تری دارد. اما چون اتکا ما به نفت خواسته یا ناخواسته یا با اراده خود یا با تحمیل دشمن کمتر شده حتما خسارت‌های ما کمتر خواهد بود.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از (سنا)، حسن روحانی، رییس جمهور در جلسه امروز هیات دولت  با بیان اینکه شرایط اقتصادی ما نسبت به دنیا شرایط آرام‌تری است، از بخش‌های اقتصاد کشور تشکر  کرد و افزود: ما در سه ماهه آخر سال و سه ماهه چهارم سال هم در کشاورزی و هم در صنعت رشد داریم که البته این رشد مربوط به شرایط قبل از کرونا است که امیدواریم بعد از کرونا هم مسلط شویم و این رشد و شرایط را حفظ کنیم.

وی اضافه کرد: بعضی شرکت‌ها ضرر کردند و فعالیت بعضی‌ها چند برابر شده است. صادرات بعضی از محصولات کمتر  و بعضی هرچه داشته باشیم، می‌توانیم صادر کنیم. بنابراین خط صادرات را در بعضی‌ از موارد باید عوض کنیم. خط فعالیت اقتصادی را در بعضی جاها باید عوض کنیم و به برخی فعالیت‌های اقتصادی بیشتر کمک کنیم.  

همچنین بخوانید

روحانی یادآورشد: در جلسه قبل دولت از همه وزیران خواستیم که در بخش خود راه حل جدیدی را برای شرایط امروز ارائه دهند که در این جلسه همه وزیران طرح‌ها را آماده کردند که بررسی می‌شود.  

رییس جمهور ادامه داد: آمار و ارقام در تورم مشاهده می‌کنیم آمار خوبی بود. این که تورم نقطه به نقطه ۱۹ درصد و ۱۲ ماهه به ۳۲ درصد رسیده است این است که این مسیر، باز هم مسیر کاهش تورم است. البته این روزها شرایط ما سخت و پیچیده‌تر است اما این امیدواری وجود دارد که بتوانیم تورم را مهار کنیم و از بانک مرکزی می‌خواهم که تلاش خود را در این زمینه ادامه دهد.

روحانی اضافه کرد: باید امسال به کارگاه‌های متوسط و کوچک توجه داشته باشیم و به برخی امور صادراتی باید توجه شود چرا که اتکای ما مثل سال گذشته باید به صادرات غیرنفتی باشد.  

رییس جمهور با بیان اینکه در هفته‌های گذشته قدم خوبی در بورس با واگذاری شرکت‌های مربوط به سرمایه گذاری تامین اجتماعی برداشته شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت و تاثیرگذار بود، گفت: در روزها و هفته‌های آینده شاهد قدم مهمی از طرف وزارت اقتصاد خواهیم بود. سهام دولتی به صورت واحدهای صندوق  – “ایی تی اف”- شامل بانک‌های مهم و بیمه‌های مهم ترکیب و آماده وعرضه می‌شود و هرکس می‌تواند تا سقف ۲ میلیون تومان خریداری کند و از تخفیفی هم برخوردار می‌شود.

روحانی با اشاره به اینکه در هفته‌های آینده شاهد خبرهای خوبی در بورس خواهیم بود، افزود: امسال  سال جهش تولید است یکی از راه‌های تحقق شعار امسال بازار سرمایه است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا