بانکبانک و بیمه

تحقق اهداف بانک رفاه کارگران با افزایش سرمایه امکان‌پذیر است

با افزایش سرمایه، بانک رفاه کارگران بهتر می تواند به رسالت خود در ارائه خدمات به مشتریان و شهروندان عمل کند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، اسماعیل للـه ‌گانی مدیر عامل این بانک در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما که در مرکز فرهنگی – ورزشی تلاش و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های سلامت، شفافیت و توانمندی یک بانک،  نرخ کفایت سرمایه است که بر اساس استانداردهای بین المللی و اعلام بانک مرکزی این نرخ حداقل ۸ درصد است و برای تقویت این نرخ در بانک رفاه کارگران، با افزایش سرمایه بانک از۲۳ هزار میلیارد ریال به ۲۰۰ هزار میلیارد ریال موافقت شده است.

مدیر عامل بانک رفاه کارگران افزود: با موافقت سازمان تأمین اجتماعی به عنوان سهامدار اصلی، با افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران که به صورت آورده نقدی و غیر نقدی است، بهتر می‌توانیم به رسالت خود در ارائه خدمات به مشتریان و شهروندان عمل کنیم.

للـه‌گانی تصریح کرد: این افزایش سرمایه، در دو بخش از فعالیت‌های بانک تأثیر ویژه‌ای دارد. پرداخت تسهیلات به جامعه زحمتکش کارگران و بازنشستگان و دیگری پرداخت تسهیلات به بخش‌های اقتصادی کشور برای رشد تولید و تحقق شعار جهش تولید است.

مدیر عامل بانک رفاه کارگران ادامه داد: با این افزایش سرمایه، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و سایر تسهیلات به کارگران زحمتکش و بازنشستگان در سال جدید بیش از ده برابر خواهد شد و در آینده نیز وضعیت بهتر و مطلوب ‌تری خواهند داشت.

للـه‌گانی درباره نقش بانک در حوزه فعالیت‌های اقتصادی اظهار داشت: یکی از اهداف مهم بانک رفاه کارگران کمک به فعالان اقتصادی در بخش های کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان و بازرگانی و خدمات است تا با پرداخت تسهیلات مناسب، در مسیر تحقق شعار سال گام برداریم.

وی در ادامه افزود: با افزایش سرمایه بانک، سایر شاخص های مهم و اساسی بانک از جمله نسبت سرمایه گذاری های بانک به سرمایه پایه، نسبت تسهیلات به سازمان تأمین اجتماعی و سایر شرکت های وابسته به سرمایه پایه تعدیل شده و قدرت و توانمندی این بانک افزایش قابل  ملاحظه ای خواهد یافت.

مدیر عامل بانک رفاه کارگران همچنین اشاره داشت: مرکز حمایت اجتماعی و اشتغالزایی مناطق محروم در بانک رفاه کارگران راه اندازی شد که هدف خود را حمایت از رفع محرومیت و اشتغال در مناطق محروم کشور می داند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا