بانکبانک و بیمه

افزایش اختیارات شعب یکی از مهم‌ترین سیاست‌های بانک صنعت و معدن

مدیر عامل بانک صنعت و معدن در نشست تبیین سیاست‌های اعتباری و راهبردی بانک صنعت و معدن در سال ۹۹ از افزایش اختیارات شعب این بانک به عنوان یکی از مهم‌ترین سیاست‌های سال جاری نام برد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، دکتر حسین مهری در نشست تبیین سیاستهای اعتباری و راهبردی بانک صنعت و معدن در سال ۹۹ از افزایش اختیارات شعب این بانک به عنوان یکی از مهمترین سیاستهای سال جاری نام برد و گفت: این اقدام به منظور تسهیل و تسریع در خدمت رسانی به مشتریان در سال جهش تولید به انجام رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، دکتر حسین مهری مدیرعامل این بانک، ضمن بیان مطلب فوق افزود: در شرایطی که متقاضیان اعتبارات و مشتریان به دلیل شیوع ویروس کرونا با محدودیت در تردد و مراجعه به ستاد بانک مواجه هستند، افزایش اختیارات شعب در اعطای تسهیلات، وصول مطالبات و بخشش جرایم امکان پاسخگویی به درخواست ها و نیازهای مشتریان را در مدت زمان کمتری فراهم خواهد کرد.

وی اظهار داشت: در سال جهش تولید مهمترین اقدام پس از تدوین سیاستهای اعتباری و راهبردی، اجرای مؤثر سیاست ها به منظور ایجاد هم افزایی و چابک سازی سازمان است.
دکتر مهری افزود: لازم است مباحث مطرح شده در این سلسله نشست ها به صورت منسجم در اختیار تمامی کارکنان به خصوص کارکنان شعب قرار بگیرد تا به سرعت برای اجرای آن وارد عمل شوند.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن اصلی ترین سیاست بانک را اجرای حاکمیت شرکتی و بانکداری دیجیتال عنوان کرده و افزود: ضرورت دارد، ابزارهای فنی برای اجرای این سیاست در اختیار بخش های مختلف ستاد و شعب قرار گیرد و دوره های آموزشی مربوطه تکمیل گردد.

اصغر پاک طینت رییس هیأت مدیره این بانک نیز با تأکید بر اهمیت وصول مطالبات در تأمین منابع بانکی، مهمترین اولویت در بخش وصول مطالبات را وصول منابع داخلی بانک عنوان کرده و بیان داشت: اگر از مشتریان دارای بدهی ارزی، معادل ریالی آن دریافت شود لازم است نسبت به خرید ارز اقدام نماییم تا نوسانات نرخ ارز موجب آسیب به مشتریان بانک نشود.

دکتر علی خورسندیان عضو هیأت مدیره این بانک نیز بیان داشت: نظام تأمین مالی در کشور ما بانک محور است و نقش بانک ها از دیگر منابع مانند بازار سرمایه و شرکت های سرمایه گذاری بیشتر است و بانک صنعت و معدن در تأمین مالی طرح ها از دیگر بانک های کشور یک قدم جلوتر است به طوری که سهم مناسبی از اعطای تسهیلات را به خود اختصاص داده است و در سال جاری که سال جهش تولید نام گرفته است این نقش بسیار حیاتی تر خواهد بود.

حسین عسکری عضو هیأت مدیره این بانک نیز با اشاره به اهمیت برنامه ریزی در سازمان تصریح کرد: مهمترین رکن در تدوین هر برنامه بلند مدتی توجه به چرایی و چگونگی هر فعالیت است و لازم است مسؤلیت اجتماعی بانک، محیط زیست و تأثیر فعالیت های جاری بر سرنوشت آیندگان در تدوین سیاستها و برنامه های آتی این بانک مد نظر قرار گیرد.

وی یادآور شد: سهم کسب و کارها در دستیابی به توسعه متوازن و پایدار انکارناپذیر است و بانک به عنوان یک نهاد تأثیرگذار در اقتصاد کشور، حمایت از کسب و کارها و بنگاه های تولیدی را مهمترین وظیفه و استراتژی خود میداند و زمانی به موفقیت نایل می آییم که ذینفعان موفقی داشته باشیم.

دکتر علی موحد نژاد نیز از ضرورت توجه به تجهیز منابع بانک سخن گفت و عنوان داشت: سهم ما از سپرده های بانکی علیرغم رشد ۴۰ درصدی در سال گذشته همچنان نیاز به تلاش و پیگیریهای بیشتری دارد و در صدد استفاده مناسب از ظرفیت شعب در زمینه جذب منابع هستیم.

وی تأکید کرد: در سال گذشته به سمت اصلاح پرتفوی بانک حرکت کردیم و اقدامات مؤثری در واگذاری اموال و دارایی های مازاد به انجام رسید. در این نشست همچنین از مدیران استانی و رؤسای شعب که در سال ۹۸ در شاخص های عملکردی در درجه بندی یک تا چهار حائز رتبه های برتر شده بودند تقدیر بعمل آمد و رؤسای شعب یاد شده به بیان تجارب و نقطه نظرات و عوامل مؤثر در موفقیت خود پرداختند

گفتنی است، شعبه توسعه ملی بین شعب درجه یک، شعبه کرج در بین شعب درجه دو و شعبه بوشهر و شعبه شهید سلیمی تبریز نیز به ترتیب بین شعب درجه سه و چهار به رتبه های نخست دست یافتند. شایان ذکر است از کارکنان شعبی که رتبه برتر عملکرد را در سال ۱۳۹۸ به خود اختصاص داده بودند تقدیر به عمل آمد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا