بورسبورس اوراق

معاملات ۷۸ هزار میلیارد ریالی در بورس تهران

شاخص بورس ، امروز با رشد بیش از ۳۲ هزار واحدی در پایان معاملات به ۸۷۸ هزار و ۹۷ واحد رسید و به این ترتیب اولین بار در تاریخ بازار سهام رکوردی جدید برجا گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از (سنا)، شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز، حداقل رشد ۳.۵ درصدی را تجربه کردند.

آمارهای معاملاتی نشان می دهد، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با۳۲۱۴۱   واحد رشد به ۸۷۸ هزار و۹۷ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی – ارزشی» با ۸۵۵۰ واحد افزایش به ۲۳۳ هزار و۶۰۸ واحد، شاخص کل «هم وزن» با۹۰۲۲ واحد افزایش به ۲۸۵ هزار و ۶۶۷ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۵۹۹۲ واحد افزایش به ۱۸۹ هزار و ۷۲۹ واحد، شاخص آزاد شناور با ۳۹۸۶۹ واحد افزایش به یک هزار و ۱۰۴ واحد، شاخص بازار اول با ۲۱۰۴۶ واحد افزایش به ۶۲۲ هزار ۸۵۳ واحد و شاخص بازار دوم با ۷۵۲۱۸ واحد رشد ، به یک هزار و ۸۵۶ واحد رسید.

این گزارش می افزاید، امروز ۷ نماد « فارس با ۲۹۹۰ واحد، فملی با ۲۸۹۹ واحد، فولاد با ۲۲۹۴ واحد، شستا با ۱۲۲۱ واحد، حکشتی با ۱۱۵۸ واحد، رمپنا با ۹۴۸ واحد و تاپیکو با ۹۲۹ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

همچنین قیمت سهام نمادهای «ولصنم، خریخت، حکشتی، خاهن، فملی، خبهمن و وغدیر» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «فاذر، پدرخش، دشیمی، خرینگ، خکمک، سخزر و خپویش» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام ثبت کردند .

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در یک میلیون و ۱۰نوبت معاملاتی، ۵ میلیارد و ۱۵۵ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۷۸ هزار و ۴۷۲میلیارد ریال در بورس معامله شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا