انرژی

توقف طرح عبور خط لوله نفت گوره-جاسک بر روی عرصه‌های پخش سیلاب در اهرم

ایسنا/بوشهر رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان بوشهر از توقف طرح عبور خط لوله نفت و احداث جاده بر روی عرصه‌های پخش سیلاب در اهرم خبر داد.

رحیم خادمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اقدامات انجام شده در این راستا گفت: طی دو نشست با متولیان پروژه و مسئولان نفت، موارد را برای آنان تشریح کرده و مسیر جدید را تعیین کردیم و حالا عملیات احداث جاده‌ای که بر روی آبخوان اهرم و به منظور عبور خط لوله نفت گوره-جاسک در حال ساخت بود متوقف شده است. همچنین قرار شده تا تمام خسارت های وارد شده با نظارت مرکز تحقیقات جبران شود.

وی ادامه داد: مسیر جدید اعلامی به وزارت نفت در کنار خط اتیلن واقع در بالادست و قسمت شرقی آبخوان تعیین شده که خط لوله از آنجا عبور خواهد کرد که این مسیر جدید صورتجلسه شده است. نکته بعد اینکه حتی در مسر جدید نیز هرگونه خسارت حتی جزئی توسط کارشناس مرکز تخقیقات ارزیابی می شود.

همچنین بخوانید

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی بوشهر تاکید کرد: خوشبختانه نفت از موضع خود عقب نشینی کرد و قرار است که در مسیر جدید شروع به کار نماید. کارشناس مرکز تحقیقات به همراه کارشناس فنی پروژه نفت، نقطه شروع مسیر جدید را تعیین کرده و پس از ابلاغ به وزارت نفت، نقشه مسیر جدید نیز برای ما ارسال شده است.

خادمی تصریح کرد: در این جریان همه از جمله سازمان های مردم نهاد و مسئولین کمک کردند و ما نیز به هیچ عنوان قبول نکردیم که آبخوان و عرصه پخش سیلاب دچار آسیب شود؛ لذا مسئول پروژه استان بوشهر مستقیماً پای مذاکره آمد و از تخریب بیشتر آبخوان‌داری اهرم جلوگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در هفته آخر فروردین ماه سال جاری ، وزارت نفت بدون هماهنگی و کسب مجوز اقدام به ساخت جاده ای در مسیر و امتداد عبور خط لوله نفت گوره-جاسک کرد. خط مذکور دارای طول عبور ۱۲.۵ کیلومتر بوده و بدون هماهنگی و مجوز و با ۱۱ بیل مکانیکی و بولدوزر حدود ۶ کیلومتر از این مسیر را تخریب کرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا