بورسبورس اوراقویدئو

تخفیف ۷ هزار میلیارد تومانی دولت به مردم + فیلم

عباس معمارنژاد: «ارزش روز سهام موجود در صندوق واسطه‌گری مالی یکم حدود ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که پس از تخفیفات مختلف که بر مبنای مصوبه دولت و مجلس شورای اسلامی محاسبه شده است، حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پول از مردم برای این صندوق، دریافت می‌شود. براین اساس، رقم تخفیف از کل مجموعه واحدهای سرمایه گذاری این صندوق حدود ۷ هزار میلیاردتومان (معادل ۳۰ درصد) را شامل می شود.»

معاون وزیر اقتصاد در امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی در گفت و گو با پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا) اظهار کرد: پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق واسطه‌گری مالی یکم از روز گذشته آغاز شد. واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق شامل سهام سه بانک تجارت، ملت و صادرات ایران و همچنین دو شرکت بیمه البرز و بیمه اتکایی امین است.

معمارنژاد توصیه کرد: افراد می‌توانند از طریق مراجعه به درگاه‌های غیرحضوری بانک‌هایی که در اطلاعیه مذکور اعلام شده است، برای پذیره نویسی این واحدها اقدام کنند. همانطور که پیشتر اعلام شده بود، برای پذیره نویسی در این صندوق، نیازی به داشتن کد بورسی نیست، اما افرادی که دارای کد بورسی هستند باید حتما از طریق کارگزاری‌ها اقدام به پذیره نویسی کنند؛ افرادی هم که کد بورسی ندارند می توانند با کد ملی خود به پذیره نویسی واحدهای این صندوق اقدام کنند.

وی تصریح کرد: رقم خرید برای هر کد ملی، ۲ میلیون تومان است که تا روز ۳۱ اردیبهشت این پذیره نویسی ادامه داشته و امکان واریز آن وجود دارد.

معمارنژاد در پایان گفت: امیدوارم با این اقدام، اهداف دولت در جهت مردمی شدن و خصوصی سازی اقتصاد محقق شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا