بانکبانک و بیمه

اولویت اصلی این بانک در سال جدید پیگیری و تعامل مستمر با مشتریان

علی باقری مدیر بانک صنعت و معدن در استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با روابط عمومی این بانک اولویت سال جاری خود را پیگیری و تعامل مستمر با مشتریان اعلام کرد.

 به گزارش آرمان اقتصادی، روابط عمومی بانک صنعت و معدن در مصاحبه با علی باقری مدیر بانک صنعت و معدن در استان چهارمحال و بختیاری در خصوص عملکرد این مدیریت و طرح های تأمین مالی شده در استان یاد شده به گفتگو نشسته است که مشروح آن درادامه می آید؛
۱- طی یکسال گذشته به چند طرح صنعتی و به چه میزان تسهیلات پرداخت کرده اید؟
از آنجائیکه که هدف بانک صنعت و معدن تامین مالی واحدهای تولیدی و صنعتی است ، شعبه شهرکرد در استان کمتر برخوردار چهار محال و بختیاری بر اساس اولویتهای سرمایه گذاری ابلاغی از سوی هیئت مدیره محترم بانک از ابتدای سال گذشته تاکنون تسهیلات به ۸ واحد صنعتی پرداخت نموده که تا پایان سال به یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال خواهد رسید.

۲- در این مدت چند طرح صنعتی با تسهیلات بانک در استان به بهره برداری رسیده و به چه میزان اشتغال ایجاد کرده است؟
در مدت مذکور سه طرح صنعتی با تسهیلاتی بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال و ۲۲ نفر اشتغال به بهره برداری رسیده است.

۳- چه تعداد واحد صنعتی با تسهیلات بانک در استان در حال اجرا است، چه مقدار پیشرفت داشته است و با بهره برداری از آنها چه مقدار شغل ایجاد شده است؟
در حال حاضر دو طرح صنعتی با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۱۳ نفر اشتغال در حال اجرا است.
ضمناً تعداد سه طرح صنعتی استان با تسهیلات ستاد بانک و با نظارت همکاران محترم مدیریت نظارت بر طرحها در حال اجرا می باشد:
۱- شرکت فولاد سپیددشت(تولید آهن اسفنجی): استفاده از فاینانس به مبلغ ۲ میلیارد یوآن با عاملیت بانک صنعت و معدن و اشتغال ۷۴۸ نفر.
۲- شرکت شارپرتوی ایرانیان (پرتودهی گاما): استفاده از تسهیلات بانک به مبلغ ۴.۲ میلیون یورو و ۶۵ میلیارد ریال و اشتغال ۶۱ نفر.
۳- شرکت کوهرنگ غلتک پارس (تولید غلتکهای فولادی): استفاده از تسهیلات بانک به مبلغ ۱.۷ میلیون یورو و ۸۳.۷ میلیارد ریال و اشتغال ۴۶ نفر.

۴- وضعیت استان از نظر توسعه صنعتی چگونه است و شما چه پتانسیل هایی را برای توسعه صنعتی و اقتصادی استان می شناسید؟
استان چهار محال و بختیاری جزء استانهای کمتر توسعه یافته کشور بوده و بیشتر در بخش کشاورزی و دامپروری سرمایه گذاریهایی صورت پذیرفته است. از نظر صنعتی دارای ۲۴ شهرک و ناحیه صنعتی و ۹۰۰ پروانه بهره برداری و ۲۰.۰۰۰ نفر اشتغال و از نظر معادن دارای ۱۹۰ پروانه بهره برداری و ۱۸۵۰ نفر اشتغال می باشد.
واحدهای صنعتی خوشنام استان به شرح ذیل می باشد:
فولاد سپیددشت (تولید آهن اسفنجی)
برفاب (کولر وانواع لوازم خانگی)
سیمان شهرکرد(سیمان خاکستری)
صنایع حجاب شهرکرد(پارچه چادر مشکی و پارچه پلی استر ویسکوز)
ورقهای پوششدار تاراز چهارمحال(ورق گالوانیزه)
صبا فولاد چهارمحال(میلگرد آجدار)
شیرخشک پگاه(شیرخشک وسایر مکملهای غذایی)
مجموعه ظریف مصور(انواع موکت – پلی وینیل استات والیاف نساجی و ماشین سازی)
نگین زردکوه(بسته بندی آب معدنی)
مهمترین مواد معدنی استان، خاک نسوز،گچ، دولومیت، سنگهای لاشه و تزئینی و آهک و مواداولیه سیمان می باشد.
همچنین استان چهار محال و بختیاری بدلیل پتانسیل های ذیل می تواند در آینده پیشرفتهای صنعتی داشته باشد:
۱- وجود صنایع مادر شامل فولاد ، پتروشیمی ، سیمان و واحد های بزرگ نساجی و شیمیایی
۲- موقعیت جغرافیایی و ارتباطی مناسب و قرارگرفتن بین دو استان صنعتی خوزستان و اصفهان جهت استقرار صنایع
۳- وجود خطوط ارتباطی مناسب ، فرودگاه و در دست احداث بودن خطوط ریلی استان

۵- برای وصول مطالبات چه برنامه و راهکاری دارید؟
به منظور وصول مطالبات نمی توان نسخه واحدی را برای همه طرح ها بکار گرفت.
بدین منظور تلاش بر اینست که در خصوص هر کدام از مشتریان، شرایط ویژه آن مشتری مبنای تعامل قرار گیرد.
پس از بررسی شرایط خاص هر مشتری از چند راهکار موجود یکی به کار گرفته می شود. راهکارهایی از قبیل تقسیط مجدد بدهی، صدور اجراییه، تزریق نقدینگی جدید به شرکت، مشاوره به منظور بازسازی ساختار مالی و تسهیلاتی شرکت، مساعدت برای ورود سهامداران و سرمایه گذاران جدید به طرح و …
با عنایت به اینکه در چند سال گذشته و در حال حاضر شرایط اقتصادی ویژه ای را تجربه می کنیم لذا بخش عمده ای از مشکلات طرح های دارای بدهی غیر جاری خارج از تقصیر آنان بوده است. لذا شعبه شهرکرد همواره بر پرهیز از تملیک وثایق تاکید داشته است. به گونه ای که تا کنون در خصوص هیچ کدام از وثایق مزایده برگزار نشده است و تلاش بر اینست که کماکان با به کارگیری راهکارهای مبتنی بر مذاکره و تفاهم و مساعدت با مشتریان، منافع متقابل بانک و مشتریان در این خصوص لحاظ شود.

۶- چه راهکارهایی برای ارائه خدمات هر چه بهتر به مشتریان دارید؟
با عنایت به سیاست نوین مدیریت محترم ارشد بانک در خصوص تحقق بانکداری شرکتی و دیجیتال همچنین پیگیری مستمر نیازهای مالی و بانکی مشتریان به منظور ارائه خدمات به موقع به مشتریان ویژه ، راهکار مناسبی برای ارائه خدمات هر چه بهتر خواهد بود.
۷- تعامل شما با ستاد بانک چگونه است و چه انتظاری از ستاد دارید؟
تعامل این شعبه با ستاد مناسب بوده و سعی گردیده این تعامل در مسیر حل مشکل واحدهای صنعتی باشد. انتظار شعبه از ستاد برآورد خواسته هایی است که مبتنی بر واقعیات و متناسب با ظرفیتهای موجود باشد.

۸- تعامل شما با مقامات بالای استانی نظیر(استانداری، وزارت اموراقتصادی و دارائی و وزارت صنعت، معدن و تجارت) چگونه است؟
بانک صنعت و معدن در استان علیرغم تک شعبه ای بودن بعنوان یک بانک تخصصی با بدنه کارشناسی توانمند تعامل مناسبی را با مقامات استانی داشته است. کسب رتبه دوم پرداخت تسهیلات رونق تولید بین بانکهای استان گویای تلاش همکاران این شعبه می باشد.

۹- به نظر شما نقش نیروی انسانی کارآمد در موفقیت برتری شعب چیست؟
مهمترین نقش در موفقیت یک سازمان برعهده سرمایه انسانی آن سازمان می باشد. بدیهی است که نیروی انسانی فعال، خلاق و متعهد به سازمان می تواند تأثیر زیادی در موفقیت یک سازمان داشته باشد.

۱۰- روشهای شما برای استفاده از ایده ها و پیشنهادات همکارانتان در جهت بهبود فعالیتهای شعبه چیست؟
از آنجائیکه پیشرفت یک مجموعه در کار گروهی و استفاده از نظرات و انتقادات و پیشنهادات سازنده کل گروه می باشد چنانچه ایده های همکاران در جهت تسهیل و تسریع در امور شعبه بوده و با دستورالعملهای بانک مغایرتی نداشته باشد حتماً در دستور کار قرارخواهد گرفت.

۱۱- طرحهایی که با تامین مالی بانک در آن استان راه اندازی شده و در سطح ملی مطرح هستند را بیان کرده و نحوه تعامل کنونی بانک با آنها را تشریح فرمائید؟
یکی از طرحهایی که در سطح ملی مطرح بوده و توسط بانک صنعت و معدن تامین مالی گردیده است، طرح تولید آهن اسفنجی شرکت فولاد سپیددشت می باشد . طرح مذکور با استفاده از فاینانس به مبلغ ۲ میلیارد یوآن چین با عاملیت بانک صنعت و معدن و اشتغال ۷۴۸ نفر در حال راه اندازی می باشد.

۱۲- از چه روشهایی برای جذب منابع بیشتر در استان استفاده می کنید؟
با توجه به تعداد انگشت شمار واحدهای توانمند در این استان و جذب برخی از آنها توسط سایر بانکها و به تبع وفاداری آنها به بانک مربوطه، فرایند جذب منابع کمی دشوارتر می باشد. لیکن با مذاکرات متعدد با مشتریان و همچنین اعطای حد اعتباری در قبال میانگین حساب مطلوب در جهت افزایش منابع شعبه تلاش می نمائیم.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا