انرژی

قاسمی: ایران یکی از دیپلماتهای چیره دست خود درحوزه دیپلماسی، نفت و اوپک را از دست داد

سفیر کشورمان در فرانسه با اشاره به درگذشت «حسین کاظم پور اردبیلی» گفت: ایران یک دیپلمات چیره‌دست در حوزه دیپلماسی، نفت و اوپک را از دست داد.

به گزارش آرمان اقتصادی،‏ بهرام قاسمی در صفحه توییتر خود در این ارتباط نوشت: «ایران یکی از دیپلماتهای چیره دست خود درحوزه دیپلماسی، نفت و اوپک را از دست داد.

حسین کاظم پور اردبیلی مدیری توانمند، صریح در گفتار، متدین و خلاق بود و نگاهی بلند برای ایرانی آباد و قدرتمند با تکیه بر منافع و امنیت ملی داشت.
سرمایه فکری و اثر وجودی او بیش از آن بود که دیده می‌شد.»
 
بر اساس این گزارش، حسین کاظم‌پور اردبیلی از دیپلمات‌های باسابقه و برجسته کشورمان، بامداد روز شنبه پس از تحمل دوره‌ای از بیماری در اثر خونریزی مغزی دارفانی را وداع گفت.

همچنین بخوانید

کاظم‌پور اردبیلی از نجات‌یافتگان بمب‌گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی در ۷ تیرماه بود.

وی در سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۰ وزیر بازرگانی بود. کاظم پور اردبیلی در دولت جنگ از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴ در جایگاه معاونت اقتصادی وزیر امور خارجه فعالیت می‌کرد و از سال۱۳۶۴ تا ۱۳۶۹ نیز معاونت امور بین‌الملل وزیر نفت و عضویت هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران را برعهده داشت.

 وی در فاصله سال‌های ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۴ سفیر ایران در ژاپن بود و از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۸ نیز نمایندگی ایران در اوپک را به‌عهده داشت. کاظم‌پور اردبیلی از سال ۱۳۹۲ تاکنون نیز در جایگاه نماینده ایران در اوپک فعالیت می‌کرد.

او در کسوت نماینده ایران در هیئت عامل اوپک  در تمام طول خدمتش همواره مدافع منافع ملی کشور بود.

 انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا