صنعت، معدن، تجارت

افت شدید صادرات فولاد /اوراسیا، عراق و افغانستان بازار هدف جدید

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تعاون ایران گفت: صادرات فولاد در ۳ ماه اخیر یا قطع شده و یا کاهش یافته و مقرر شده صادرات به کشور های شمالی همچون اوراسیا و عراق و افغانستان انجام شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اتاق تعاون ایران، فاضل همامی اظهار داشت: پانزده هزار میلیارد پرداختی از سوی دولت بابت مصرف انرژی ارزان کشور سبب شده که دولت این سوبسید را بدهد و هزینه تمام شده ما که شامل هزینه استخراج، تبدیل به شمش و غیره است که این موارد نیز هزینه‌های سرسام آوری ایجاد کرده است.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تعاون ایران افزود: فرایند تولید و سرعت خطی دستگاه‌ها رو به رشد است که با انجام این مهم این رقم‌ها کمتر خواهد شد.

همامی در رابطه با صادرات فولاد در ایام کرونا گفت: متأسفانه صادرات در ۳ ماه اخیر یا قطع شده و یا کمتر شده که دولت تمهیداتی را مد نظر دارد که پس از کرونا و حتی در حال حاضر صادرات به کشورهای شمالی همچون اوراسیا و عراق و افغانستان انجام شود.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه امسال به عنوان سال «جهش تولید» نام گذاری شده یکی از بهترین راهکارهای جهت تحقق این شعار نیز استفاده از ارگان‌های مردم نهاد همچون اتاق‌های اصناف و تعاون، انجمن‌ها و اتحادیه‌ها بوده که آن‌ها می‌تواند راهکارهای خوب و به روز و با تجربه ارائه دهند. اگر نظام و دولت تمام تمرکز خود را بر انجمن‌ها و اتحادیه‌ها گذارد ما بسیار جلوتر خواهیم بود.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تعاون ایران با بیان اینکه سال ۹۸ بهترین سال تولید فولاد کشور بود، تاکید کرد: متأسفانه در ایام کرونا بازارهای فولاد که همان بازارهای هدف ما هستند کاملاً بسته بودند و اکنون ۵۶ درصد صنف فولاد فعالیت صنف خود را آغاز کرده اند.

همامی گفت: توقع ما از دولت این است که حمایت‌های لازم را از اصناف همچون حمایت‌های بیمه‌ای، حمایت‌های مالیاتی و غیره را انجام دهد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا