ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

از افزایش قیمت مودم جلوگیری شد

به گفته عضو هیات‌مدیره سندیکای مخابرات، با دستور وزیر ارتباطات پنج میلیون پهن باند برای اینترنت خانگی در اختیار مردم قرار می‌گیرد و با تدابیر اتخاذشده از افزایش قیمت مودم‌ جلوگیری شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، فرامرز رستگار امروز در مراسم روز جهانی ارتباطات که با حضور اسحاق جهانگیری -معاون اول رئیس جمهوری- و محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- به‌صورت ویدیوکنفرانسی برگزار شد، اظهار کرد: صنعت مخابرات ۲۲ سال سابقه کار دارد که در حال حاضر ۱۵۰ شرکت بزرگ صنعتی عضو آن هستند و تحت نظارت اتاق بازرگانی و صنایع معادن فعالیت می‌کنند. سندیکا تشکلی کاملا خصوصی است و شرکت‌های تولیدی، تحقیقاتی و خدمات فنی مهندسی عضو هستند.

وی درباره اشتغال‌زایی سندیکای مخابرات نیز توضیح داد: سندیکای مخابرات بزرگترین زنجیره تامین اپراتور مخابراتی کشور است که بیش از ۹۰ درصد شرکت‌های عضو سندیکا، کاملا خصوصی هستند و پس از انقلاب تاسیس شدند. در شرکت‌های این سندیکا ۳۰ هزار نفر اشتغال مستقیم وجود دارد اما در مرحله پیش از تولید و پس از تولید مانند، پیاده‌سازی تجهیزات در شبکه‌ها در مجموع ۷۰ هزار نفر مشغول به کارند.

همچنین بخوانید

عضو هیات‌مدیره سندیکای مخابرات با اشاره به پیشرفت تکنولوژی در این سندیکا تصریح کرد: تا شش سال پیش سندیکای صنعت مخابرات به‌عنوان سازنده تجهیزات غیرفعال یا سخت‌افزار با تکنولوژی پایین یا متوسط شناخته می‌شد اما امروز می‌توانیم بگوییم که سازنده تجهیزات هوشمند است.

بومی‌سازی ۷۵ درصد شبکه‌های ثابت

رستگار با بیان اینکه بومی‌سازی تکنولوژی‌ها و افزایش عمق تولید از برنامه‌های اصلی ما محسوب می‌شود افزود: در این زمینه با وزارتخانه‌های ارتباطات، صنعت و معدن و سازمان‌های وابسته ارتباط نزدیک داریم و امین آنها هستیم. امروز شرکت‌های عضو سندیکا از تک محصولی به چند محصولی رسیدند تا جایی که به مشتریان خود راه حل جامع ارایه می‌دهند. در سال گذشته در فناوری‌های مربوط به شبکه‌های مخابراتی ثابت باند باریک ۷۵ درصد بومی‌سازی کردیم که در شبکه‌های موبایل و پهن باند به ۳۵ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: در روزهای آخر اسفندماه سال گذشته تصور می کردیم در سال ۱۳۹۹ درشبکه ثابت ۵۰۰ هزار سرویس پهن باند باید ارایه شود اما بعد از سال تحویل  پیامی از وزیر ارتباطات دریافت کردیم که در دو ماه نخست سال جاری باید ۵۰۰  هزار سرویس پهن باند ثابت و خانگی ارایه شود. تولیدکنندگان برای رقابت کامل با رقبای خارجی انتظار دارند اعتبار اسناد ریالی در قراردادها اجرایی شود. اعتبار اسناد ریالی، نحوه پرداخت را تسهیل می‌کند و موجب رقابتی کردن قیمت‌ها می‌شود.

کنترل مرزها برای برخورد با قاچاق

عضو هیات مدیره سندیکای مخابرات درباره نحوه برخورد با قاچاق کالا گفت: در حال حاضر کنترل مرزها مهمترین راهکار برخورد با قاچاق کالاست اما باید در معامله نهایی نظارت‌ها تشدید شود تا کالا بدون شناسنامه معامله نشود. در صادرات نیز فعالیت‌های خوبی انجام شده به‌طوری که اتحادیه‌ای به نام «مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات» ایجاد شده است تا امور مربوط به صادرات را دنبال کند.

رستگار با تاکید بر حمایت از شرکت‌های ICT درخواست کرد: دولت در حمایت از مشاغل، شرکت‌های حوزه ICT را هم در لیست‌های حمایتی قرار دهد. تنظیم بازار موضوع مهمی است که مورد توجه وزیر ارتباطات نیز قرار دارد. طبق دستور وزیر ارتباطات پنج میلیون پهن باند برای اینترنت خانگی در اختیار مردم قرار می‌گیرد و با تدابیر اتخاذشده از افزایش قیمت مودم‌ جلوگیری شده است. همچنین ما آماده شدیم در شبکه ملی اطلاعات، به عنوان شبکه‌ی شبکه‌ها بومی سازی و تامین تجهیزات را از صنعت داخلی با درصد بالا انجام دهیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا