بورسبورس اوراق

مجامع عادی و فوق العاده داروسازی ابوریحان برگزار شد؛افزایش ۵۵ درصدی سرمایه و تقسیم ۹۰ درصدی سود

مجامع عادی و فوق العاده داروسازی ابوریحان با حضور اکثریت سهامداران برگزار شد و پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر افزایش سرمایه ۵۵ درصدی به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از  روابط عمومی داروسازی ابوریحان، مهندس میثم نورمحمدی مدیرعامل شرکت با اشاره به اینکه ابوریحان یکی از بهترین عملکردهای فروش و سودآوری را در بین شرکت های داروسازی در سال گذشته دارا بوده گفت: با هدف جهش تولید و توسعه بازارهای هدف داخلی و خارجی، با فروش ۴۲۲ میلیارد تومان و کسب ۱۳۳ میلیارد تومان سود موفق به ثبت افزایش فروش ۶۹ درصدی و سودآوری کم سابقه ۱۲۳ درصدی شده ایم.

وی داروسازی ابوریحان را شرکتی صادرات محور خواند و افزود: در سال ۱۳۹۸ موفق شدیم به ۹ کشور ، صادرات داشته باشیم و خوشحالم عرض کنم به زودی کشورهای جدیدی به عنوان مقاصد داروهای ابوریحان در جهان شناخته خواهند شد.

مهندس نورمحمدی  ضمن اعلام آن که در سال ۹۸ سود هر سهم ابوریحان با بیش از ۲۰۰درصد افزایش به رقم ۳۴۴۰ ریال رسیده است، پیشنهاد هیات مدیره را مبنی بر افزایش سرمایه شرکت از ۳۸۸ میلیارد ریال به ۶۰۰ میلیارد ریال از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران ارائه داد.

مدیرعامل هولدینگ داروپخش نیز به عنوان رییس مجمع از تلاش های صورت گرفته در ابوریحان و گام های بلند این شرکت  در راستای جهش تولید، افزایش فروش، ارز آوری و شفاف سازی قدردانی کرد.

در پایان علاوه بر تصویب پیشنهاد افزایش سرمایه ۵۵درصدی، ۹۰ درصد سود  هر سهم معادل ۳۰۹۵ ریال به سهامداران به صورت نقدی تعلق گرفت.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا