بین الملل

خوشبینی رییس بانک مرکزی آمریکا به پشت سر گذاشتن بحران کرونا

جروم پاول نسبت به مثبت شدن رشد اقتصادی آمریکا از سه ماهه سوم سال ابراز امیدواری کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از خبرگزاری فرانسه، در شرایطی که آمریکا به اصلی ترین کانون درگیر با کرونا تبدیل شده است، رییس بانک مرکزی آمریکا در سخنانی گفت نظام بانکی این کشور به حد کافی برای پشت سر گذاشتن این بحران نیرومند است. 

در حال حاضر بیش از ۳۶ میلیون نفر در آمریکا برای دریافت مزایای بیکاری درخواست داده‌اند و انتظار می رود رشد اقتصادی به پایین ترین سطح خود از زمان بحران سال ۱۹۲۹ برسد. پاول با بیان اینکه قبول دارد آمارهای اقتصادی سه ماهه دوم سال خیلی خیلی بد خواهند بود، نسبت به بهبود شرایط و احتمال بازگشت رشد اقتصادی به محدوده مثبت در سه ماهه سوم سال ابراز امیدواری کرد. 

همچنین بخوانید

رییس بانک مرکزی آمریکا گفت اگرچه احتمالا با رشد منفی ۲۰ تا ۳۰ درصدی و نرخ بیکاری ۲۰ تا ۲۵ درصدی مواجه خواهیم شد اما شرایط اصلا مثل سال ۱۹۲۹ نگران کننده نیست چون این وضعیت به سرعت تمام خواهد شد. با این حال پاول افزود که نباید خیلی هم به بهبود سریع امیدوار بود و روند رشد از نیمه دوم و به تدریج از سر گرفته خواهد شد. 

بانک مرکزی آمریکا در مقایسه با سایر همتایان خود در جهان، سنگین ترین مداخله را از نظر اندازه و شدت عمق در بازارهای مالی برای حمایت از آن ها در برابر ویروس کرونا انجام داده و نرخ بهره را در اقدامی کم سابقه به محدوده صفر درصدی کاهش داده است. این مداخلات به ویژه از آن جهت اهمیت دارد که فدرال رزرو بیشتر تمرکز خود را بر روی حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط که آسیب پذیری بیشتری دارند، گذاشته است. 

پاول با تاکید بر ضرورت حمایت از کسب و کارهای خرد گفت: اگر جلوی سقوط کسب و کارها را نگیریم و افراد مدت زیادی را خارج از بازار کار باقی بمانند، در بلندمدت با خسارت های قابل توجهی مواجه خواهیم شد و عاقلانه تر است حالا با هزینه ای کمتر از آن ها حمایت کنیم. این کار سرعت احیای رشد را نیز بیشتر خواهد کرد. 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا