ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

افزایش ۱۱۰ درصدی مصرف اینترنت در سال ۹۸

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به رشد ۱۵۵ درصدی ترافیک بین‌الملل و رشد ۲۱۰ درصدی ترافیک داخلی،گفت: به‌صورت روزانه، ۱۱۰ درصد افزایش مصرف اینترنت در سال ۹۸ توسط مشتریان مخابرات انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، نشست خبری آنلاین مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با خبرنگاران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز و با محوریت بررسی تعاملی توسعه شبکه و زیرساخت‌های مخابراتی در سراسر کشور و استفاده از نظرات کارشناسی اصحاب رسانه در تصمیم‌سازی‌های مجموعه مخابرات برگزار شد.

سیدمجید صدری با بیان اینکه شعار جهش تولید را اولویت فعالیت‌ها در سال جدید قرار داده‌ایم، افزود: استفاده از فناوری‌های روز در تمام امور مربوط به توسعه به ویژه در ایام کرونا بسیار قابل توجه بوده است. برگزاری نشست‌های آنلاین با مدیران مخابرات مناطق به‌صورت روزانه، علاوه‌بر صرفه‌جویی در وقت و هزینه، تاثیرگذاری بیشتری در کل کشور داشته و با ماموریت شرکت مخابرات در تحقق ارتباطی فراگیر هماهنگ است.

همچنین بخوانید

وی رشد ۱۵۵ درصدی ترافیک بین‌الملل و رشد ۲۱۰ درصدی ترافیک داخلی را از جمله دستاوردهای شرکت مخابرات ایران عنوان کرد و افزود: به صورت روزانه، ۱۱۰ درصد افزایش، مصرف اینترنت در سال ۹۸ توسط مشتریان مخابرات انجام شده است.

۸۰ درصد داخلی تجهیزات مخابرات است

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: اساس فعالیت‌ها را از سال گذشته با محوریت استفاده از تولید داخل قرار داده ایم، به نحوی که اکنون بیش از ۸۰ درصد تمام تجهیزات استفاده شده در شرکت مخابرات در سراسر کشور با استفاده از تولید داخل خریداری و استفاده شده است. این امر منجر به کاهش گسترده ارزبری در خرید تجهیزات شده، تمام نرم‌افزارهای کلیدی حوزه نرم‌افزاری شرکت از مجموعه‌های داخلی، تهیه و در اختیار شرکت مخابرات در سراسر کشور قرار داده شده است.

صدری با تشریح اقدامات شرکت در ایام کرونا گفت: با همکاری گسترده با ستاد اجرایی فرمان امام، در راه‌اندازی سامانه ۴۰۳۰، تلاش زیادی انجام شد و اکنون این سامانه، پاسخگوی مخاطبان در سراسر کشور است. تقویت و توسعه شبکه‌های مخابراتی از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در دوران کرونا و توجه روزافزون به تامین زیرساخت‌های ارتباطی تمام اپراتورها با تلاش جهادی کارکنان شرکت مخابرات انجام شد.

وی توجه حداکثری به توسعه سرمایه انسانی در تمام عرصه‌ها را از اولویت‌های شرکت مخابرات اعلام کرد و افزود: در این مسیر، برای تحقق رضایت‌مندی تمام کارکنان شرکت اعم از رسمی، قراردادی و پیمانکاری تلاش می‌کنیم. مدیریت نقدینگی و کاهش هزینه‌ها در جهت توسعه بیشتر حوزه‌های تجاری و فنی در طول سال گذشته تا درصد بالایی طبق برنامه‌ محقق شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا