امور زیربناییراه و ساختمان

۳۳ درصد از راه‌های کشور نیاز به بهسازی روکش دارند

وزیر راه و شهرسازی از فعالیت ۳۵۰ کارگاه عمرانی مربوط به طرح سراسری ارتقای کیفی روکش آسفالت راه‌های شریانی کشور خبر داد و گفت:‌ این طرح در راستای دستیابی به پنج هدف اصلی تعریف شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد اسلامی با اشاره به طرح سراسری ارتقای کیفی روکش آسفالت راه‌های شریانی کشور اظهار داشت: در حال حاضر طول شبکه را‌ه‌های کشور حدود ۲۲۱ هزار کیلومتر از انواع راه‌ها بوده که حدود ۳۴ هزار کیلومتر از آن را شریان‌های حیاتی کشور تشکیل می‌دهند.

وی افزود: براساس برداشت‌های میدانی از حدود ۳۴ هزار و ۶۳۳ کیلومتر راه شریانی، ۳۳ درصد از راه‌های شریانی کشور نیاز به بهسازی روکش دارد یا باید با توجه به میزان خرابی لکه گیری و روکش موضعی شود. همچنین ۳۵ درصد نیاز به روکش‌های حفاظتی دارد و حدود ۳۲ درصد از راه‌های شریانی کشور نیز در وضعیت مناسبی قرار دارند و نیاز به مجموعه عملیات نگهداری جاری دارند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: با عنایت به محدودیت منابع مالی و اعتباری از یک سو و از طرفی به منظور جلوگیری از رشد افزایشی و غیرقابل کنترل خرابی رویه محورها و در راستای اقتصاد مقاومتی و دستیابی به اهداف جهش تولید، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به کارگیری روش‌های زودبازده و کم هزینه با رویکرد جدید و استفاده از عملیات پیشگیرانه و روش‌های حفاظتی از قبیل میکروسرفیسینگ،‌ چیپ‌سیل، فوگ سیل و …. را در سال جاری در دستور کار قرار داده است.

وی تاکید کرد: اگر چه توسعه و گسترش شبکه راه‌ها یکی از شاخص‌های اساسی رشد اقتصادی کشور به شمار می‌رود اما لازمه بهره گیری از پتانسیل راه‌های موجود، حفظ و نگهداری از آنهاست.

وزیر راه و شهرسازی اهداف نگهداری از راه‌های کشور را حفظ و حراست از سرمایه گذاری‌های کلان گذشته و سرمایه‌های امروز، ‌افزایش دارایی های سرمایه ای از طریق بهینه سازی راه‌های موجود،‌ تسهیل تردد وسائط نقلیه و برقراری ارتباط جاده‌ای مستمر و ایمن،‌ تامین ایمنی عبور و مرور، تقلیل زمان و هزینه سفر و کاهش استهلاک وسائط نقلیه و کاهش مصرف سوخت برشمرد.

اسلامی با بیان این که « مدیریت کلان و سیاست گذاری این وظیفه خطیر در سطح ستاد وزارت راه و شهرسازی بر عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است»، یادآور شد: بدنه اجرایی این سازمان آمادگی دارند تا با بهره‌گیری از مدیران و کارشناسان با تجربه و کارآمد و استفاده از دانش روز در این حوزه، زمینه اجرای یک راهداری نوین و به دنبال آن ایجاد جاده هایی ایمن برای کاربران جاده ای را در کشور تحقق بخشند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا