اقتصاد کلان

ثبت شانزدهمین تورم منفی در امارات

نرخ تورم امارات برای شانزدهمین ماه متوالی در محدوده منفی باقی ماند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از تریدینگ اکونومیکس، به نظر می‌رسد روند کاهش قیمت ها در همسایه جنوبی کماکان ادامه داشته باشد؛ چراکه نرخ تورم در این کشور در ماه آوریل بازهم در محدوده منفی باقی ماند و حتی نسبت به ماه قبل منفی تر نیز شد. نرخ تورم دومین اقتصاد بزرگ عربی یعنی امارات در ۱۲ ماه منتهی به آوریل با ۰.۳ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به منفی ۱.۹ درصد رسید.

این نرخ تورم که یکی از پایین‌ترین تورم‌های ثبت شده در این کشور از اکتبر ۲۰۱۹ محسوب می‌شود، بیش از همه تحت تاثیر کاهش قیمت بخش فرهنگ و آموزشی قرار گرفته که نرخ تورم آن از منفی ۹.۹ درصد به منفی ۹.۳ درصد رسیده است. طبق اعلام مرکز آمار امارات، تورم در بخش مواد غذایی از چهار درصد به ۵.۲ درصد افزایش پیدا کرده است. در بین سایر بخش ها، تورم تورم بخش رستوران و هتلداری منفی سه درصد، حمل و نقل منفی ۷.۹ درصد و لوازم منزل منفی ۴.۱ درصد اندازه گیری شده است. 

همچنین بخوانید

بر مبنای ماهانه نیز تورم امارات در ماه آوریل منفی ۰.۱ درصد اندازه‌گیری شده که ۰.۸ درصد بیشتر از تورم ماه قبل بوده است. هسته تورمی که تغییرات قیمت مربوط به گروه مواد غذایی و انرژی را به دلیل نوسانات آن‌ها در نظر نمی‌گیرد، در ماه آوریل به ۰.۲ درصد رسیده است.

از سوی دیگر طبق اعلام مرکز آمار جمهوری چک، اقتصاد این کشور در سه ماهه نخست امسال ۳.۶ درصد کوچک تر شده است که از زمان ثبت آمار مربوط به رشد این کشور در سال ۱۹۹۵ تاکنون بی سابقه بوده است. آخرین بار اقتصاد جمهوری چک در سه ماهه سوم سال ۲۰۰۹ و به میزان ۲.۲ درصد کوچک تر شده بود. در بین بخش های مختلف رشد بخش تولید، حمل و نقل، تجارت و کشاورزی منفی اما رشد مخارج دولتی مثبت بوده است. 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا