بین الملل

ریاض در حال خرید سهام شرکت‌های تکنولوژی و نفتی است

با کاهش قیمت سهام تحت تأثیر پاندمی ویروس کرونا، صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی از ماه مارس به طور فعالی سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تکنولوژی معروف و شرکت‌های نفتی را آغاز کرده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اسپوتنیک، با کاهش قیمت سهام تحت تأثیر پاندمی ویروس کرونا، صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی حداقل از ماه مارس به طور فعالی سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تکنولوژی معروف و شرکت‌های نفتی را آغاز کرده است.

در بین شرکت‌هایی که سهام آنها با قیمت پایین خریداری شده است غول فناوری اطلاعات، فیسبوک، بانک آمریکا، غول سرگرمی، والت دیزنی، شرکت پذیرایی و توریستی بین‌المللی ماریوت، غول تولید دارو، فایزر، غول هوانوردی، بوئینگ و شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای قهوه، استارباکس، قرار داشتند.

اما برخی از این شرکت‌ها مانند فیسبوک و فایزر ریکاوری شده و ارزش سهام آنها حتی از آغاز امسال هم بالاتر رفته است.

سعودی‌ها به علاوه سرمایه‌گذاری خود در شرکت‌های بزرگ آمریکا سرمایه‌گذاری سنگینی هم در شرکت‌های نفتی‌ای انجام دادند که ارزش سهام آنها با سقوط قیمت نفت به شدت پایین آمده بود.

صندوق سرمایه‌گذاری سعودی ۸۲۷.۸ میلیون دلار در غول نفتی انگلیس، بی‌پی، سرمایه‌گذاری کرد. این اقدام در حالی انجام شد که ارزش هر سهم بی‌پی از ۴۸۰ دلار در آغاز امسال به ۲۹۶ دلار رسیده بود که این پایین‌ترین قیمت آن در ۲۴ سال گذشته است.

سعودی‌ها همچنین بخشی از سهام رویال داچ شل و گروه توتال را خریداری کردند. این شرکت‌ها به ترتیب ۴۷ درصد و ۳۸ درصد از ارزش بازار خود را به علت سقوط قیمت نفت از دست داده بودند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا