اقتصاد کلان

سلیمی: برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها جلوی دلالان را بگیرید

نماینده مردم سیمرم در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت جلوگیری از افزایش قیمت‌ها تاکید کرد و گفت که برای این کار باید جلوی دلالان گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اصغر سلیمی در جلسه علنی صبح امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزیر صنعت گفت: قیمت مایحتاج اساسی مردم مثل برنج، عدس، نخود و لوبیا بی رویه افزایش یافته است، حداقل اگر شعار می‌دهید نظارت کنید و شعار را عملیاتی کنید. قیمت خودرو به صورت افسار گسیخته در حال افزایش است و دولت می‌گوید این حباب است و ما اخلال گر را می‌شناسیم. قبلا هم این شعار را شنیده‌ایم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیش از این در مورد ارز و طلا نیز گفته می‌شود حباب است، اما حباب‌ها هر روز بزرگتر شد. لازم است برای جلوگیری از افزایش قیمت جلوی دلالان را بگیرید و کیفیت خودرو را افزایش دهید مشکلات اقتصادی با صحبت و بخشنامه حل نمی‌شود بلکه عزم جدی و برنامه ریزی می‌خواهد.

همچنین بخوانید

سلیمی در تذکری خطاب به رئیس جمهور نیز گفت: مردم نمی‌دانند برای مسکن دار شدن خود و فرزندانشان چه کنند اگر با هزار مشقت و تنگنا پولی کنار بگذارند که خانه‌ای بخرند با افزایش سرسام آور قیمت نه تنها مسکن نمی توانند بخرند بلکه با همان پول رهن و اجاره آن خانه را هم نمی توانند پرداخت کنند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس در پایان کارمزد دفاتر املاک را خارج از ضابطه و غیر علمی توصیف کرد و خواستار پیگیری آن شد و افزود: ما سه میلیون مسکن در کشور داریم باید برای بخشی از مشکلات مسکن فکری کنیم و مالیات و عوارض روی مسکن وضع شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا