بورسبورس اوراق

عرضه ۲ هزار میلیارد ریال صکوک مرابحه برای کرمان موتور

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت کرمان موتور (سهامی خاص) به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال از طریق شرکت فرابورس ایران طی روزهای آتی عرضه عمومی خواهد شد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از (سنا)، به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، غلامرضا ابوترابی با اعلام خبر فوق افزود: صکوک مرابحه شرکت کرمان موتور به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال جهت خرید قطعات کالاهای تولیدی خودرو به منظور استفاده در تولید محصولات این شرکت از طریق شرکت فرابورس ایران عرضه می شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه اظهار داشت: این اوراق ۳ ساله و با نرخ ۱۸ درصد است که اقساط آن هر شش ماه یک بار پرداخت می شود.

وی در خصوص ارکان انتشار این اوراق توضیح داد: بانک تجارت ضامن این اوراق بوده و پذیره نویسی و بازارگردانی آن بر عهده شرکت تامین سرمایه تمدن  است. شرکت کارگزاری کارآمد عامل فروش، شرکت واسط مالی خرداد پنجم ناشر و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه عامل پرداخت این اوراق اند.

خاطر نشان می شود: در این اوراق، شرکت واسط مالی خرداد پنجم(ناشر) به وکالت از طرف خریداران اوراق، با منابع حاصل از انتشار صکوک مرابحه، مواد اولیه مورد نیاز(قطعات کالاهای تولیدی خودرو) شرکت کرمان موتور(بانی) را نقداً خریداری خواهد کرد و سپس این مواد اولیه را به صورت اقساطی به بانی خواهد فروخت . بانی هم متعهد می شود که در سررسیدهای شش ماهه، اقساط مربوطه را از طریق شرکت ناشر و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به دارندگان اوراق پرداخت کند.

به گفته ابوترابی، شرکت کرمان موتور پیش از این دو بار از طریق انتشار صکوک در بازار سرمایه مجموعاً به مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال اقدام به تامین مالی کرده است که یک مورد از آن ها با نماد “کرمان۹۸” سررسید شده و دیگری با نماد “کرمان۰۰” در حال معامله است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا