امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی تولید برگ سبز چای در سال جاری

رئیس سازمان چای کشور از افزایش تولید ۱۰درصدی برگ سبز چای برای سال جاری خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حبیب جهانساز با اشاره به آغاز برداشت چای و خرید تضمینی آن از ۲۰ روز گذشته، پیش بینی کرد: امسال ۱۳۰ تا ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای برداشت شود و میزان تولید این محصول نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یابد.

وی گفت: افزایش ۱۰ درصدی تولید امسال نسبت به سال گذشته به دلیل اجرای عملیات به زراعی باغات و حمایت‌های دولت از صنعت چای طی چند سال اخیر بوده که منجر به حضور مؤثر باغداران در باغات چای شده است.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۴۳ هزار و ۹۶۸ تن برگ سبز چای خریداری شده که ۹۵ درصد آن درجه یک است، گفت: ارزش خرید برگ سبز چای تاکنون ۱۹۹.۴ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: میزان تولید چای خشک نیز تاکنون ۹ هزار و ۸۹۳ تن بوده است.

جهانساز با اشاره به سال جهش تولید گفت: در سال جاری تسهیلات ارزان قیمت از طریق صندوق تخصصی چای بدون محدودیت پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان چای کشور ادامه داد: این تسهیلات برای فعالیت‌های به‌زراعی، مکانیزاسیون، به‌سازی کارخانجات و سرمایه در گردش آنها پیش‌بینی شده است.

جهانساز بابیان اینکه سال گذشته ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۴ درصد و بازپرداخت چهارساله پرداخت شده است، تصریح کر: پرداخت تسهیلات در سال گذشته ۳۰۰ درصد نسبت به سال‌های ماقبل آن رشد داشته است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا