بورسبورس اوراق

استقبال ۱.۵ میلیونی از ETF‌ها/ معامله سهام دولت در بورس پس‌از یک‌ماه

معاون وزیر اقتصاد با بیان این‌که از ۱۴ اردیبهشت تاکنون(۳۰ اردیبهشت) معادل ۱.۵ میلیون نفر از مردم در صندوق‌های ETF برای خرید سهام دولت اقدام کرده‌اند، اعلام کرد: فردا(۳۱ اردیبهشت) که مهلت پذیره‌نویسی در این صندوق‌ها به پایان می‌رسد، مردم می‌توانند پس از یک ماه سهام خود در ETF‌ها را در بورس معامله کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی، عباس معمارنژاد در گفت‌وگوی ویژه خبری سه‌شنبه‌شب درباره تمهیدات برای آخرین روز فروش سهام شرکت‌های دولتی در صندوق‌های ETF، اظهار کرد: امروز سهام بانک تجارت در صندوق‌های ETF معادل یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در بورس معامله شده و بانک ملت معادل ۶۰۰ میلیون تومان سهام آن در بورس معامله شده است. حدود ۷۰ درصد سهام این صندوق‌ها بازدهی دارد یعنی ارزش این صندوق در ۱۴ اردیبهشت معادل ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که ارزش امروز آن ۲۹ هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: یک از ویژگی‌های این صندوق‌ها قابلیت بازارگردانی است. یعنی اگر مردم خواستند واحدهای سرمایه‌گذاری خود را بفروشند، مدیر این صندوق سهام آن فرد را می‌خرد و در مرحله بعد با قیمت مناسب می‌فروشد تا ریسک کمتری متوجه مردم شود.

معاون امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد اعلام کرد: از ۱۴ اردیبهشت تاکنون معادل یک‌ونیم میلیون نفر از مردم در این صندوق‌ها پذیره‌نویسی کرده‌اند که امیدوار هستیم در مدت زمان باقی مانده به هدف ۸ میلیون استقبال از این صندوق‌ها برسد.

ادامه دارد…

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا