بین الملل

ویروس کرونا ۶۰ میلیون نفر را در فقر شدید رها می‌کند

بانک جهانی در آخرین گزارش خود هشدار داد که اقدامات بین‌المللی برای مقابله با فقر، امسال ضربه سختی خواهند خورد؛ چراکه پاندمی کرونا افراد بیشتری را به فقر شدید دچار کرده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، بانک جهانی در آخرین گزارش خود هشدار داد که اقدامات بین‌المللی برای مقابله با فقر، امسال ضربه سختی خواهند خورد؛ چراکه پاندمی کرونا افراد بیشتری را ناچار کرده است که برای بقا، با کمتر از ۱.۹ دلار در روز سر کنند.

دیوید مالپاس، رئیس گروه بانک جهانی، گفت: پاندمی و تعطیل شدن اقتصادهای بزرگ، می‌تواند ۶۰ میلیون نفر را به فقر شدید دچار کند و این بحران بی‌سابقه می‌تواند ۳ سال تلاش بین‌المللی در بخش فقرزدایی را نابود کند.

رئیس بانک جهانی گفت: پاندمی اقتصاد جهانی را مختل کرده است و پیش‌بینی می‌شود امسال اقتصاد جهانی به رکود عمیقی فرو رفته و ۵ درصد آب برود.

ماه گذشته بانک جهانی اعلام کرده بود که پاندمی کرونا احتمالاً اولین افزایش فقر جهانی را پس از ۱۹۹۸، که بحران مالی آسیایی اتفاق افتاد، رقم خواهد زد.

حتی در بهترین سناریوی بانک جهانی هم ۴۹ میلیون نفر به فقر مطلق دچار خواهند شد که معنای آن زندگی با کمتر از ۱.۹ دلار در روز است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا