بورسبورس اوراق

اعلام پیام "لغو" در نرم افزارهای کارگزاری به معنای لغو سفارش دارا یکم نیست

سفارش های دارا یکم در پایان روز کاری از نظر سیستمی لغو می شوند و سامانه برای سفارش گیری روز بعد آماده می شود.

مدیرعامل مدیریت فناوری بورس تهران در گفت و گو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، با تاکید بر اینکه سفارش های ثبت شده “دارایکم” انجام می شود، اظهار داشت: اینکه مشتریان صندوق واسطه گری مالی دولت(دارا یکم) پس از ثبت سفارش های خود در نرم افزارهای کارگزاری با پیام حذف یا عدم مَچ این اردرها مواجه شوند، به معنای لغو سفارش نیست.  

روح الله دهقان با استناد به نخستین اطلاعیه در خصوص عرضه صندوق واسطه گری مالی دولت که از ابتدای فراخوان مذکور منتشر شده بود گفت: بر اساس این اطلاعیه و پیام ناظر و طبق توافق انجام شده بین بورس تهران و شرکت های نرم افزاری، سفارش های دارا یکم در پایان روز کاری از نظر سیستمی لغو می شوند و سامانه برای سفارش گیری روز بعد آماده می شود.

همچنین بخوانید

وی خاطرنشان کرد: بر اساس توافق صورت گرفته،  سفارش های هر روز این نماد پس از پایان روز کاری به دیتابیس دیگری منتقل می شود و در نهایت مقدار تجمیع شده سفارش ها پس از پایان مهلت پذیره نویسی به شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام و در آنجا تخصیص داده می شود و این امر به دلیل رعایت سقف خرید ۲ میلیون تومانی برای هر کد ملی است.

مدیرعامل مدیریت فناوری بورس تهران ، درخصوص  عدم برداشت مبلغ دارا یکم از حساب های بورسی هم  گفت: به دلیل عدم یکپارچگی و وصل نبودن سیستم های سفارش گیری و انجام خرید این صندوق به یکدیگر، پول این سفارش مشتریان در حساب های بورسی بلوکه خواهد بود و امکان برداشت نخواهد داشت.

دهقان توضیح داد: پس از اختصاص سفارش به هر کد توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی، مبلغ از حساب مشتریان برداشت خواهد شد و چنانچه  مشتری از درگاه دیگری اقدام به خرید دارایکم کرده باشد، مبالغ اضافه به حساب وی بازگردانده می شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای فراخوان نیز شرایط خرید این صندوق به همین شکل بوده است، یادآور شد: انباشت سفارش ها در این نماد به خصوص در روز گذشته که پایان فراخوان بود، زیاد بود و این نگرانی از سوی مشتریان ایجاد شده است؛ اما اعلام پیام “لغو” توسط نرم افزارهای کارگزاری به معنای لغو سفارش دارا یکم نیست.

مدیرعامل مدیریت فناوری بورس تهران اطمینان داد: سفارش مشتریان انجام خواهد شد و جای نگرانی وجود ندارد و بر اساس توافق صورت گرفته با شرکت های نرم افزاری قرار بود این پیام نیز به مشتریان ارسال نشود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا