امور زیربناییراه و ساختمان

خروج روزانه ۸۰۰ کامیون به‌صورت حمل یکسره/ واردات کالای اساسی از بندر چابهار ۹ برابر شد/ رشد ۵۴ درصدی تخلیه و بارگیری در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از ثبت رکورد خروج روزانه ۸۰۰ کامیون به‌صورت حمل یکسره از بندر شهید بهشتی چابهار در سال جاری خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، افزایش سرعت تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار را از اهداف این اداره کل در راستای افزایش کیفیت خدمات دریایی و بندری عنوان کرد.

وی ادامه داد: با توجه به وجود تجهیزات پیشرفته، پیگیری‌های مجدانه و تلاش های شبانه روزی این مهم محقق شده است و شاهد رضایت صاحبان بار و کالا و رشد چشمگیر واردات و صادرات از طریق این بندر اقیانوسی هستیم.

این مقام مسئول تصریح کرد:  رشد ۵۴ درصدی عملکرد تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در دو ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ در این بندر استراتژیک نشان دهنده تحقق این امر است.

آقایی با اشاره به رشد ۱۸۸ درصدی تخلیه کالاهای غیرنفتی افزود: همچنین امسال واردات کالای اساسی در بندر چابهار رونق چشمگیری پیدا کرده است به گونه ای که در دو ماه اول سال جاری ۵۴۱ هزار تن  کالای اساسی از طریق این بندر وارد کشور شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به این مهم واردات کالای اساسی در دو ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ برابر شده است که نوید بخش آینده و افق روشن توسعه در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور است.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، از مجموع کالاهای اساسی که امسال وارد بندر چابهار شده، ۲۶۴ هزار تن به صورت حمل یکسره به مقاصد هدف در سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

آقایی تصریح کرد: در پی حمل و جا به جایی این میزان کالا، ۱۶ هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان ایجاد شد که تاثیر شگرفی در اشتغال زایی در بخش حمل و نقل و سایر شقوق و خدمات وابسته در این حوزه به همراه داشته است.

وی در ادامه از رکوردی دیگر در بندر چابهار خبر داد و گفت: امسال ۸۰۰ دستگاه کامیون حامل کالای اساسی در یک روز از کشتی بارگیری و به صورت حمل یکسره از بندر چابهار خارج شد که رکوردی مثبت در کارنامه دروازه ملل محسوب می‌شود.

 

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا