بانکبانک و بیمه

پیام مدیر عامل به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

مدیرعامل بانک توسعه تعاون در پیامی سالروز آزادسازی خرمشهر را گرامی داشت.

همچنین بخوانید

پیام مدیرعامل بانک توسعه تعاون

سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر گرامی باد

با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، توطئه‌های بسیاری در جهت براندازی حکومت نوپای جمهوری اسلامی توسط استکبار جهانی و ایادی ضدانقلاب شکل گرفت. از اقداماتی مختلف نظیر: حادثه طبس، ترور شخصیت‌های مؤثر و برجسته انقلاب، تبلیغات منفی گسترده رسانه‌ای در سطح جهان به‌منظور مخدوش کردن چهره واقعی انقلاب، حصر اقتصادی و سرانجام به دلیل ناکامی و شکست در تمامی این نقشه‌ها، اقدام به حمله مستقیم نظامی با تحریک رژیم بعثی صدام را می‌توان در این خصوص نام برد.

به‌این‌ترتیب، در ۳۱ شهریورماه ۵۹ با هجوم ددمنشانه رژیم بعثی از مرزهای شمال غربی، غرب و جنوبی کشور و از زمین و دریا و هوا، جنگی تمام‌عیار را بر ایران اسلامی تحمیل نمود که ۸ سال به طول انجامید و خسارات مالی و جانی سنگینی به بار آورد، جنگی که برای رهبری و ملت ایران نه جنگ بلکه دفاع مقدس بود و نقطه اوج آن آزادسازی خرمشهر قهرمان می‌باشد.

خرمشهر؛ شهری که خیابان‌ها، کوچه‌ها و خانه‌های آن به مدت ۳۴ روز شاهد مقاومت جوان‌های غیور و شجاع بسیجی همراه نیروهای ارتش و سپاه مجهز به سلاح سبک در مقابل چند ده هزار سرباز تا بن دندان مسلح بعثی با پشتیبانی توپخانه و صدها دستگاه تانک و هواپیما در محاصره بود؛ اما دیری نپایید که تصرف خرمشهر برای دشمن متجاوز به کابوسی بزرگ تبدیل شد. خرمشهر حماسه‌ها آفرید و خونین‌شهر شد. شهری که ارتش بعثی را زمین‌گیر کرد و تمامی نقشه‌های استکبار جهانی را برای اشغال برق‌آسای خاک ایران نقش بر آب ساخت. مدافعین شهر صحنه‌های غرورآفرینی از شجاعت و ایمان بر صفحات تاریخ این مرزوبوم ترسیم و درس‌ها به دشمن آموختند. خیابان‌های خرمشهر از خون پاک جوانان وطن گلگون شد.

اما مقاومت رزمندگان اسلام علیه دشمن متجاوز در تمامی جبهه‌های جنگ تا ۲۰ ماه بعد یعنی تا عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر همچنان ادامه یافت و در این مدت؛ مردم و دولت ایران اسلامی چشم‌انتظار بازگشت خونین‌شهر، شهر خون و قیام به دامان وطن باقی ماندند و لحظه‌ای از یاد آن غافل نشدند، انتظاری که سرانجام در سوم خردادماه ۱۳۶۱ با رشادت فرزندان ایران‌زمین به پایان رسید.

هرچند مردم شجاع خونین‌شهر و ملت شریف ایران این روز را نیز به‌خوبی در حافظه تاریخی خود سپرده است که بسیاری از فرزندانشان قبل از این‌که خبر آزادی شهر را بشنود، به درجه شهادت رسیدند.

اینجانب سوم خردادماه سالروز آزادی خرمشهر را حضور ملت شریف و بزرگ ایران به‌ویژه شیر مردان و شیر زنانی که با حضور خود درصحنه‌های حق علیه باطل از میهن اسلامی جانانه دفاع کردند و اجازه ندادند سرسوزنی از خاک مقدس ایران اسلامی در اشغال دشمن بماند، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و یاد و خاطره شهدای عظیم‌الشأن جنگ تحمیلی را که همگی ما مدیون فداکاری‌های آنان هستیم گرامی می‌دارم.

حجت‌الله مهدیان

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا