انرژی

نفتکش‌های ایرانی «سوخت ایستادگی» در برابر تحریم‌های آمریکا رابه ونزوئلا بردند

داده‌های ردگیری کشتی‌ها که شرکت «رفینیتو ایکان» جمع‌آوری کرده، نشان می‌دهد که نفتکش «فورچون» که با پرچم ایران حرکت می‌کند ساعت و هفت و نیم عصر به وقت محلی وارد آب‌های منطقه انحصاری اقتصادی ونزوئلا شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از نورنیوز،تلویزیون دولتی ونزوئلا هم تصاویری از ناو نیروی دریایی و جنگنده‌های ونزوئلا برای استقبال از نفتکش «فورچون» پخش کرده است.

با ورود اولین نفتکش ایران به آبهای انحصاری اقتصادی ونزوئلا، روحیه جوانان این کشور برای ایستادگی در برابر فشارهای آمریکا افزایش یافته به گونه‌ای که هشتگ #GraciasIran (تشکر ایران) ترند اول توییتر ونزوئلا است.

همچنین بخوانید

همچنین هشتگ #23May (روز ورود نفتکش‌ها) ترند دوم شده است.

یک مقام آمریکایی حدود یک هفته قبل اعلام کرده بود که این کشور حتما در قبال ارسال محموله‌های فرآورده نفتی از سوی ایران به ونزوئلا اقدام خواهد کرد.

جمهوری اسلامی ایران نیز رسما اعلام کرد که در قبال هرگونه اقدام آمریکا و ایجاد مزاحمت برای نفتکش‌های ایرانی دست به اقدام متقابل خواهد زد.

گزارش‌های دریافتی حاکی است در حالی که ناوهای جنگی و هواپیماهای نظامی آمریکا در منطقه کاراییب شناورهای نفتکش ایران را تعقیب می‌کردند اما هیچگونه مزاحمتی برای حرکت آنها به سمت ونزوئلا ایجاد نکردند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا