بین الملل

افت توسعه انسانی جهانی برای اولین بار در ۳۰ سال اخیر

گزارش جدید برنامه توسعه سازمان ملل متحد نشان داد که پاندمی کرونا بحرانی در توسعه انسان‌ها به وجود آورده است که انتظار می‌رود به واسطه آن، استاندارد زندگی در جهان به شدت افت کند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، گزارش جدید برنامه توسعه سازمان ملل متحد نشان داد که پاندمی کرونا بحرانی در توسعه انسان‌ها به وجود آورده است که انتظار می‌رود به واسطه آن افت بخش‌های اساسی استاندارد زندگی در سراسر جهان احساس شود.

شاخص توسعه انسانی جهانی که مرکب از شاخص‌های آموزش، سلامت و استاندارد زندگی است، برای اولین بار از سال ۱۹۹۰ که این شاخص توسط سازمان ملل متحد ایجاد شد، افت خواهد کرد.

طبق این گزارش جدید سرانه درآمد جهان ۴ درصد در سال ۲۰۲۰ افت خواهد کرد؛ این در حالی است که بانک جهانی هم هشدار داده بود، پاندمی کرونا ۶۰ میلیون نفر را به فقر مطلق دچار خواهد کرد.

در گزارش سازمان ملل متحد به پیش‌بینی سازمان بین‌المللی کار هم اشاره شده که نیمی از کل افراد شاغل در ماه‌های آینده بیکار خواهند شد و پاندمی کرونا برای اقتصاد جهان ۱۰ تریلیون دلار خسارت بر جای خواهد گذاشت

سازمان برنامه غذای بین‌المللی هم اعلام کرده است در صورتی که اقدامات لازم انجام نشود، ۲۶۵ میلیون نفر با بحران گرسنگی مواجه خواهند شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا