ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

راه‌اندازی سامانه رصد ارائه سرویس دسترسی پهن باند به شبکه ملی اطلاعات

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با اشاره به تغییر رویکردها و نیازها به دسترسی پهن باند ثابت خانگی شبکه ملی اطلاعات، از امکان رصد زمانبندی و کیفیت ارائه سرویس‌های مذکور خانگی به وسیله سامانه رصد این سرویس‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مجید حقی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تغییر رویکردها برای ارائه و دریافت سرویس، گفت: به همین دلیل در حوزه ارتباطات ثابت و سرویس های مورد نیاز مردم در این حوزه در ارائه و کیفیت سرویس های ارائه شده تمرکز بیشتری انجام شد. یکی از گام ها در این حوزه ارائه سرویس در زمانبندی مشخص است و اینکه مطمئن باشیم که اپراتورها در یک ضرب آهنگ متناسب به درخواست‌ها پاسخ دهند و سرویس‌های مورد نظر را ارائه کنند.

وی با بیان اینکه برای رصد نحوه ارائه سرویس‌ها پنجره واحدی در این حوزه تعریف شد، تصریح کرد: با راه‌اندازی این سامانه مشتریان سرویس‌های ثابت می‌توانند درخواست خود را از طریق این پنجره واحد ارائه کنند و در همین زمان می‌توانند گزینه‌هایی که در مکان مورد نظر سرویس می‌دهند را انتخاب کنند.   مشتریان می‌توانند همزمان با این سامانه از سامانه نت‌سنج پلاس سازمان تنظیم مقررات نیز استفاده کنند تا از سابقه ارائه سرویس اپراتورهای مختلف مطلع شده و انتخاب بهتر و جهت‌دارتری داشته باشند و بعد از این مرحله درخواست مشتری به اپراتور مورد نظر ارائه می‌شود و بر اساس زمانبندی مشخص‌شده گزارش انجام کار از اپراتورها دریافت می‌شود.

همچنین بخوانید

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه زمانبندی تمام سرویس‌ها مشخص شده است، گفت: سرویس‌دهندگان ملزم هستند که بر اساس زمانبندی مشخص‌شده درخواست‌ها را پاسخ دهند و در صورت تاخیر یا ایجاد مشکل برای ارائه سرویس، اپراتور باید پاسخگو باشد.

حقی با اعلام xdslplus.ir به عنوان آدرس اینترنتی این سامانه، افزود: یکی از مزیت های این سامانه مشخص شدن علت تاخیر ارائه سرویس از طرف اپراتورها است و به دلیل اینکه تمام درخواست ها از یک سامانه ارائه می شود امکان ریشه یابی مشکلات و کمبودها وجود دارد.

وی با اشاره به کمبود هایی که در حوزه سرویس‌های اینترنت خانگی وجود دارد، گفت: دلیل این عقب‌افتادگی‌ها عدم ارائه سرویس به موقع و کیفیت مناسب است در صورتی که این سرویس پایدارترین و ارزانترین سرویس در مقایسه با دیگر سرویس‌ها است و در این شرایط نیز مردم رویکرد خوبی برای استفاده بیشتر از این سرویس دارند و اگر زمان‌بندی دریافت و کیفیت سرویس مناسب باشد مردم استقبال بیشتری از سرویس می‌کنند.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه بیشترین شکایت‌ها در حوزه ارتباطات ثابت موضوع دایری سرویس است، افزود: امیدواریم با رویکرد پنجره واحد بتوانیم مشکلات این حوزه را کاهش دهیم تا موجب افزایش رضایت مشترکین از این سرویس شود.

حقی با اشاره به رویکرد وزارت ارتباطات برای بالا بردن کیفیت سرویس‌های ارائه شده، تصریح کرد: بر اساس دستور وزیر ارتباطات تمام مشترکین در سطح کشور که در کیفیت سرویس‌های ثابت خود دچار مشکل هستند از طریق کمیته‌های کشوری و مدیران کل ICT استان‌ها رصد می‌شود و به‌صورت موردی اگر خط مورد نظر نیاز به اصلاح یا تعمیر دارد به سرعت انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا