بین الملل

سنگاپور برای سومین بار پیش‌بینی رشد اقتصادی خود را کاهش داد

پس از آن که داده‌های رسمی نشان داد اقتصاد سنگاپور در سه ماهه اول امسال تحت تأثیر ویروس کرونا آب رفته است، وزارت تجارت و صنعت برای سومین بار پیش‌بینی رشد اقتصادی این کشور در ۲۰۲۰ را کاهش داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، پس از آنکه داده‌های رسمی دولت نشان داد که اقتصاد سنگاپور در سه ماهه اول امسال تحت تأثیر ویروس کرونا آب رفته است، وزارت تجارت و صنعت برای سومین بار پیش‌بینی رشد اقتصادی این کشور در ۲۰۲۰ را کاهش داد.

این وزارتخانه در پیش‌بینی جدید خود اعلام کرد انتظار دارد اقتصاد سنگاپور امسال بین ۴.۰ در صد تا ۷.۰ درصد آب برود. این سومین باری است که دولت سنگاپور پیش‌بینی رشد اقتصادی خود در سال جاری را کاهش داده است. در پیش‌بینی قبلی اعلام شد بود تولید ناخالص ملی این کشور بین ۱.۰ تا ۴.۰ درصد آب خواهد رفت.

وزارت تجارت و صنعت طی بیانیه‌ای اعلام کرد: نسبت به زمانی که پیش‌بینی قبلی اعلام شده بود (ماه مارس) اختلالاتی که در اقتصادهای بزرگ جهان به علت این پاندمی به وجود آمده است، بیش از آن‌چه انتظار می‌رفت بوده است. محدودیت‌های و قرنطینه‌های وضع شده برای مقابله با کرونا در اقتصادهای بزرگی نظیر آمریکا و اروپا که شرکای بزرگ تجاری سنگاپور هستند، به فعالیت‌های اقتصادی و تجاری آسیب زده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا