انرژی

تماس سران روسیه و عربستان درباره کاهش تولید نفت

رییس جمهور روسیه و ولیعهد عربستان سعودی در یک تماس تلفنی در خصوص هماهنگی بیشتر پیرامون محدودیتهای کاهش تولید نفت توافق کردند.

به گزارش آرمان اقتصادی، این تماس درست دو هفته پیش از برگزاری کنفرانس آنلاین گروه اوپک پلاس صورت گرفته و طبق اعلام کرملین، دو طرف بر اهمیت تلاشهای مشترکی که با هدف رسیدن به توافقات در داخل گروه اوپک پلاس درباره محدودیت تولید نفت در آوریل انجام گرفت، اشاره و موافقت کردند همکاری نزدیکتر در خصوص این موضوع از طریق وزیران انرژی دو کشور انجام شود.

اوپک و متحدانش در واکنش به نابودی تقاضا بر اثر بحران شیوع ویروس کرونا، اوایل آوریل با کاهش تاریخی تولید به میزان ۹.۷ میلیون بشکه در روز طی ماه‌های مه و ژوئن موافقت کردند. طبق توافق اخیر اوپک پلاس که ۲۳ کشور در آن حضور دارند، محدودیت عرضه نفت از ژوییه تا پایان سال ۲۰۲۰ به ۷.۷ میلیون بشکه در روز و از سال ۲۰۲۱ تا سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ به ۵.۸ میلیون بشکه در روز تسهیل می‌شود.

همچنین بخوانید

گروه اوپک پلاس در هفته دومین ژوئن درباره سیاست تولید خود به مذاکره خواهد پرداخت.

بر اساس گزارش رویترز، منابع آگاه مختلف اظهار کرده اند که مذاکراتی در خصوص ادامه محدودیت عرضه در سطح فعلی از ژوییه به بعد در جریان است.

به گفته منابع آگاه، روسیه مصمم است تسهیل کاهش تولید نفت خود را از ژوییه مطابق با توافق اوپک پلاس آغاز کند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که این توافق بدون تردید موفقیت آمیز بوده است و کشورهای اوپک پلاس پیش از تصمیم گیری در نشست روزهای نهم و دهم ژوئن، روند تحولات بازارهای نفت را مورد بررسی قرار خواهند داد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا