امور زیربناییراه و ساختمان

ورود سومین محموله گندم اهدایی هند به افغانستان از بندر شهید بهشتی چابهار/ انتقال سریع محموله ترانزیتی از بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: سومین کشتی حامل محموله گندم اهدایی کشور هندوستان به مردم افغانستان در سال جاری، در قالب ۲۵۰ کانتینر در بندر شهید بهشتی چابهار پهلو گرفت.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، بهروز آقایی درباره ورود محموله گندم اهدایی هند به افغانستان از بندر شهید بهشتی چابهار، بیان کرد: سومین بخش از محموله ۷۵ هزار تنی گندم ترانزیتی در قالب سری جدید کمک های انسان دوستانه کشور هند به افغانستان از طریق بزرگترین بندر اقیانوسی کشور وارد و عملیات تخلیه آن به پایان رسید.

وی ادامه داد: در روزهای پایانی فروردین ماه و ابتدای اردیبهشت ماه امسال ۲ محموله گندم در مجموع به وزن ۱۵ هزار تن از هند وارد بندر چابهار شد.

به گفته این آقایی، سومین کشتی حامل محموله گندم، روز گذشته با ۲۵۰ کانتینر ۲۰ فوت با وزن بالغ بر ۶ هزار تن وارد بندر شهید بهشتی چابهار شد و بلافاصله عملیات تخلیه این کالا از کشتی آغاز شد.

وی با اشاره به ارسال کامل اولین و دومین محموله گندم اهدایی هند به افغانستان، اضافه کرد: سومین محموله این کمک های بشر دوستانه نیز پس از انجام تشریفات گمرکی از طریق مرز میلک – زرنج به ولایات هرات، قندهار، بغلان، کابل و بلخ منتقل می شود. 

 وی با بیان این که ۵۴ هزار تن باقی مانده از سری جدید کمک های هند به افغانستان به تدریج وارد بندر چابهار می شود، تصریح کرد: اولویت اصلی ما انتقال سریع محموله ترانزیتی به مرز میلک جهت ورود به کشور افغانستان است.

آقایی میانگین توقف این کالا را در بندر چابهار کمتر از ۵ روز اعلام و ابراز امیدواری کرد: تجار و بازرگانان افغانستان میتوانند از ظرفیت کانتینرهای مرجوعی و ناوگان برگشتی از این کشور جهت صادرات کالا از طریق بندر چابهار استفاده کنند.

وی تاکید کرد: در صورت تامین کامیون توسط افغانستان، گندم اهدایی به صورت حمل یکسره از این بندر خارج و به مقصد منتقل می شود.

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا