اقتصاد کلان

پورابراهیمی: سازو کار هزینه یک میلیارد یورو برداشتی از صندوق توسعه ملی باید روشن شود

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که ساز و کار هزینه یک میلیارد یورو برداشتی از صندوق توسعه ملی باید روشن شده و دولت یک ریال حق خرج ندارد مگر این که با نظارت مجلس باشد.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد رضا پورابراهیمی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: به آقای قالیباف و هیئت رئیسه جدید که از امروز رسما کار خود را شروع می کنند، تبریک می گویم. ریاست محترم جلسه بر اساس مواد آئین نامه و طبق ضوابط و مقررات در ابتدا هر جلسه رئیس جلسه مطالب مهمی را مطرح می کند. بنده از مطالب ارزشمند شما در روز گذشته و در جمع سران قوا تشکر می‌کنم اما انتظار این بود که امروز هم مطالبی را مطرح کنید.

وی در ادامه اظهار کرد: دولت در فضای پایانی مجلس دهم و در ابتدای مجلس یازدهم که خلاء عدم حضور مجلس بوده در حال اتخاذ تصمیماتی است. موضوع برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی که با اذن رهبری انجام شده، متاسفانه ساز و کار هزینه‌ای آن وجود ندارد و دولت یک ریال حق خرج ندارد مگر با نظارت مجلس باشد.

همچنین بخوانید

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این روزها بحث‌هایی در خصوص انتشار اوراق قرضه مطرح شده است. باید به دولت تذکر داده شود. دولت در چارچوب قانون بودجه نمی‌تواند انتشار انجام دهد و برای کشور ایجاد بدهی کرده و به صلاح کشور نیست. یا عدم حضور نمایندگان مجلس در شوراهای تخصصی مثل شورای پول و اعتبار و شورای اقتصاد کشور و شورای عالی بورس مشکل آفرین شده و تصمیمات اخیر برای مردم مشکل ساز شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: در بحث سهام عدالت گروهی تحت عنوان مدیریت سهام عدالت تشکیل شده و بدون هیچ گونه اظهار نظر از مجلس در ارتباط با این موضوع تصمیم می گیرند. این به صلاح کشور نیست. برخی از این ضوابط و مقررات هم بازار سرمایه ما را دچار چالش خواهد کرد و هم نحوه اداره آن را با مشکل روبه رو خواهد کرد. مجلس به جد بعد نظارتی را دنبال خواهد کرد.

حجت الاسلام سید رضا تقوی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: تذکرات خوبی بود. ان شاءالله هرچه سریع‌تر مجلس شکل بگیرد و در جلسات بعد این مسائل پیگیری خواهد شد.
انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا