انرژی

ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد مصداق بارز اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم

ایسنا/لرستان رئیس بنیاد مستضعفان گفت: در بنیاد عزممان را جزم کرده‌ایم تا به تحریم و مشکلات ناشی از آن اعتنایی نکنیم و با اتکاء به توانمندی ایرانی و اعتماد به جوانان به خودکفایی برسیم.

مهندس پرویز فتاح امروز هشتم خرداد در حاشیه مراسم افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد با بیان اینکه بنیاد مستضعفان در سیکل ترکیبی سرمایه گذاری کرده و خوشبختانه در این شرایط تحریم توانستیم استفاده از توانمندی نیروهای بومی و تجهیزات تولید شده در داخل کشور، نیروگاهی ۱۰۰ درصد ایرانی، مدرن و با راندمان بالا و پیشرفته ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد مصداق بارز اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم است که طراحی، نصب و راه اندازی آن به دست جوانان متخصص توانمند و خلاق کشورمان ایجاد شده است.

همچنین بخوانید

وی گفت: این نیروگاه با ۳۲۴ مگاوات وارد مدار می شود و این مصداق بارز جهش تولید است. تمام سعی مان این است که واحد بخار این نیروگاه را تا پایان امسال به نتیجه برسانیم چرا که همه ابزار و بستر آن فراهم شده و این می تواند به تولید برق کشور کمک کند.

وی گفت: امروز با نظر مسئولین ملی و استانی تصمیم گرفتیم فاز دوم این نیروگاه را نیز با امضای تفاهم نامه ای در استان عملیاتی کنیم که در فاز دوم نیز ۵۴۰ مگاوات برق تولید می شود.

فتاح تصریح کرد: در بنیاد مستضعفان عزم مان را جزم کردیم تا با بی اعتنایی به تحریم و مشکلات ناشی از آن و اتکاء به توانمندی جوانان متخصص ایرانی اعتماد به آنها و مصرف کالای داخلی بتوانیم خودکفا شویم و نشان دهیم که تلاش استکبار به جایی نخواهد رسید و قطعا افتتاح نیروگاه امروز پیام بزرگی را می رساند که ما متوقف نمی شویم.

وی افزود: در بحث محرومیت زدایی، آبادانی و پیشرفت گام های موثری را برداشته ایم به گونه ای که برای مسکن و اشتغال مددجویان کمیته امداد و بهزیستی کمک های موثری انجام شده است.

وی گفت: مناطقی را در استان برای آبادانی انتخاب خواهیم کرد و افتخار می کنیم که خادم مردم لرستان باشیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا