انرژی

فراخوانی برای حمایت از طرح‌های نوآورانه و فناورانه حوزه انرژی در ساختمان

فراخوان ارسال طرح‌های نوآورانه و فناورانه حوزه انرژی در ساختمان منتشر شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، این فراخوان که با ابتکار دستیار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نوآوری زیست بوم حوزه انرژی و با همکاری پروژه بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان و مرکز نوآوری و فناوری آب، محیط‌زیست و انرژی (آما) برگزار می‌شود، قصد دارد تا فعالان بخش انرژی ساختمان را به نوآوری بیشتر ترغیب کند.

هوشمندسازی و کاربرد اینترنت اشیاء (IOT)، ذخیره‌سازی و پیک‌سایی انرژی، تحلیل داده و یادگیری ماشین در ساختمان و مواد پیشرفته، مصالح و عایق‌های نوین بخشی از سرفصل‌های تعیین شده برای رقابت شرکت‌کنندگان است.

همچنین بخوانید

فعالان این حوزه و استارتاپ ها همچنین می‌توانند طرح‌های نوآورانه خود را در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر و هایبریدی و راهکارهای نوین تولید و تبدیل انرژی در ساختمان برای دبیرخانه فراخوان ارسال کنند.

حمایت‌های ویژه‌ از طرح‌ها

سرمایه‌گذای مشترک مرکز نوآوری آما و شرکت‌های خدمات انرژی مطرح کشور، بخشی از حمایت‌های در نظر گرفته شده برای طرح‌های منتخب ارسال شده برای این فراخوان است.

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، تامین زیرساخت فضای کار، آموزش‌های لازم و آزمایشگاه برای اجرای طرح‌ها نیز بخش دیگری از بسته حمایتی در نظر گرفته شده برای طرح‌های منتخب محسوب می‌شود.

همچنین برای حمایت بیشتر تعدادی از محصولات در قالب پایلوت‌های پروژه بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست در ساختمان به صورت تضمینی خریداری و به کارگیری می‌شوند. کمک هزینه حمایت از فروش محصولات به ساختمان‌های همکار نیز بخش دیگری از خدمات در نظر گرفته شده است.

طرح‌های منتخب، در قالب رویدادی که در تاریخ ۳ و ۴ تیر ماه امسال برگزار می‌شود، معرفی شده و سپس مورد حمایت قرار می‌گیرند. این رویداد در صورت مساعد بودن شرایط کرونا در کشور، به صورت استارتاپ ویکند در محل پژوهشکده علوم و فناوری انرژی شریف برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به آدرس اینترنتی http://panel.amaitc.ir/register مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا