ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

کسادی بازار گجت‌های پوشیدنی و رونق بازار شنیدنی‌ها!

کارشناسان و محققان فعال در موسسه تحقیقاتی IDC دریافت و اعلام کرده اند که میزان فروش گجت‌های پوشیدنی و ساعت‌های هوشمند در نخستین فصل از سال جاری میلادی روندی کاهشی را تجربه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به تازگی گزارشی از سوی موسسه IDC منتشر شده است که نشان می‌دهد محصولات پوشیدنی همچون ساعت های هوشمند و سایر گجت‌های تناسب اندام در سه ماهه نخست سال جاری میلادی تحت تاثیر شیوع گسترده و پاندمی کرونا روندی کاهشی را تجربه کرده، این در حالیست که محصولات شنیدنی همچون ایرپاد، هدفون و سایر گجت‌های مشابه موفق شده اند نسبت به ماه‌های قبل سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند.

طبق وب سایت gsmarena، این کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که همزمان با شیوع گسترده و پاندمی ویروس خطرناک و مرگبار کرونا و اعلام وضعیت اضطراری و قرنطینه از سوی دولت کشورهای مختلف، بسیاری از کاربران به سمت و سوی استفاده از محصولات صوتی شخصی و شنیدنی هم جان ایرپاد و هدفون روی آورده‌اند و همین امر موجب شده است استقبال بیشتری در بازارهای جهانی از این محصولات شود.

طبق جدول زیر می توان دریافت که اپل همچنان بر بازار محصولات پوشیدنی و گجت های هوشمند سلطه داشت و با اختصاص سهم ۲۹.۳ درصد در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ جایگاه نخست این رده بندی را از آن خود کرده است.

بعد از آن شرکت های شیائومی سامسونگ هواوی و فیت بیت به ترتیب در رتبه های دوم تا پنجم این جدول قرار گرفته اند که توانسته اند سهمی معادل ۱۴ درصد، ۱۱.۹ درصد، ۱۱.۱ درصد و ۳ درصد از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا