بین الملل

اقتصاد هند به شدت آب خواهد رفت /پاندمی فعالیت‌ها را فلج کرده است

مؤسسه اعتبارسنجی اس‌اندپی گلوبال اعلام کرد که تأثیر پاندمی کرونا بر اقتصاد هند بسیار شدید خواهد بود و اقتصاد این کشور در سال مالی جاری (آوریل ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۱) بیش از ۵ درصد کوچک خواهد شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، مؤسسه اعتبارسنجی اس‌اندپی گلوبال اعلام کرد که تأثیر پاندمی کرونا بر اقتصاد هند بسیار شدید خواهد بود و اقتصاد این کشور در سال مالی جاری (آوریل ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۱) بیش از ۵ درصد کوچک خواهد شد.

پیش‌بینی افت اقتصادی درست برعکس پیش‌بینی قبلی این مؤسسه در ماه آوریل است که تخمین زده بود اقتصاد هند ۱.۸ درصد رشد خواهد کرد.

مؤسسه اعتباردهی مودیز هم اعلام کرده است اقتصاد هند در سال مالی ۲۰۲۱ رشد صفر درصدی خواهد داشت. مؤسسات اعتبارسنجی فیتچ و کریسیل هم پیش‌بینی کرده بودند که اقتصاد هند در این سال مالی ۵ درصد آب خواهد رفت.

مؤسسه اس‌اندپی در بیانیه خود در این خصوص اعلام کرد: ما پیش‌بینی خود برای رشد اقتصادی هند در سال مالی منتهی به مارس ۲۰۲۱ را به افت ۵ درصدی کاهش دادیم. در حال حاضر این‌طور فرض کرده‌ایم که شیوع کرونا در ۳ ماهه سوم به اوج خود خواهد رسید. شیوع کووید ۱۹ هنوز در هند مهار نشده است و در هفته گذشته به طور متوسط هر روز شاهد ۶۰۰۰ مورد ابتلای جدید بوده‌ایم.

این مؤسسه همچنین پیش‌بینی کرد که رشد اقتصادی هند در سال مالی بعدی به ۸.۵ درصد جهش کند (در پیش‌بینی قبلی این رقم ۷.۵ درصد اعلام شده بود).

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا