صنعت، معدن، تجارت

زمان‌بر بودن مجوزهای کسب و کار را اعلام کنید

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه صدور مجوزهای مرتبط با کسب و کار نباید بیش از سه روز به طول بیانجامد، گفت: فعالان اقتصادی زمان‌بر بودن صدور مجوزها را گزارش دهند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، فرهاد دژپسند، امروز شنبه، ۱۰ خرداد ماه در مراسم راه اندازی پنجره واحد فیزیکی صدور مجوز کسب و کار، با بیان اینکه صدور مجوزهای مرتبط با کسب و کار نباید بیش از ۳ روز بیشتر به طول بیانجامد، گفت: در حالی که در دنیا بسیاری از کشورها شرایط را برای صدور مجوزهای کسب و کار به نحوی فراهم کرده اند که مجوزها، در کمتر از نیم روز صادر شود، اما در ایران این پروسه به ۷۵ روز می‌رسد که با راه اندازی این پنجره واحد انتظار داریم بتوانیم زمان را به شدت کاهش دهیم.

وی افزود: با راه اندازی پنجره واحد فیزیکی صدور مجوز کسب و کار، مدت زمان ۷۵ روزه به ۳ روز کاهش یافته است و اگر بیش از سه روز پروسه به طول انجامید، فعالان اقتصادی می‌توانند اعتراض کرده و شکایت نمایند؛ در این میان وزارت امور اقتصادی و دارایی شکایت را پیگیری می‌کند.

به گفته دژپسند، متقاضیان دریافت مجوز کسب و کار می‌توانند شکایت‌های خود را از طریق شماره تلفن ۱۸۶۶ اعلام کنند، ضمن اینکه شرایط باید به گونه‌ای پیش رود که بتوان کار را به شکل بهتری اداره کرد.

وی اظهار داشت: رهبر انقلاب در چندین سال شعار تولید را برای نام گذاری سال‌ها در نظر گرفته اند که بر اساس آن، باید زمینه‌ای را فراهم کرد که اگر فردی می‌خواهد سرمایه گذاری کند با کمترین دغدغه‌ها مواجه باشد؛ این در حالی است که در کشورمان که با انواع تحریم‌ها مواجه است خودمان باید موانع تولید را از بین ببریم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: امروز سرمایه گذاری از نان شب برای ما مهم‌تر است و اگر می‌خواهیم سهم خود را از اقتصاد جهان بیشتر کنیم باید کاری کنیم که سرمایه گذاری با سهولت انجام شود.

وی افزود: در این میان، سرمایه گذار نباید هیچ دغدغه‌ای داشته باشد و باید بداند که مسیر آنقدر روان است که می‌تواند سرمایه خارجی جذب کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا