امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ادامه اعتراضات به پلمپ مراکز دامپزشکی

رؤسای سه دستگاه مرتبط با سلامت و خدمات شهری خواستار رسیدگی به مساله پلمپ مراکز درمانی دامپزشکی از سوی شهرداری شدند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از جامعه دامپزشکان کشور، رؤسای سازمان نظام دامپزشکی، سازمان دامپزشکی کشور و رئیس شورای شهر تهران در اعتراض به اقدام شهرداری برای پلمپ مراکز درمانی دامپزشکی، خواستار رسیدگی فوری به این مساله شدند و آن را برای سلامت جامعه مضر خواندند.

در همین زمینه علی صفر ماکنعلی، رئیس جدید سازمان دامپزشکی کشور نیز در واکنش به انتقادات جامعه دامپزشکی درباره پلمپ مراکز درمانی به دلیل فقدان آئین نامه‌های مربوط به فعالیت آنها در شهرداری تهران اظهار کرد: جلسه‌ای در این ارتباط در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان سازمان دامپزشکی کشور، نظام دامپزشکی، تشکل‌های دامپزشکی و شهردای تهران برگزار و تصمیماتی برای رفع این مشکل گرفته شده است.

وی افرود: سازمان دامپزشکی کشور و نظام دامپزشکی کشور در حال حاضر پیگیر این موضوع هستند تا با همکاری ستاد ملی کرونا این مانع درباره فعالیت مراکز درمانی دامپزشکی برداشته شود.

وی تصریح کرد: مراکز درمانی دامپزشکی در شهر تهران فعلاً پلمپ نمی‌شود اما اگر مرکزی نیز توسط شهرداری پلمپ شده است، باید اشاره کرد مصوبه‌ای در ستاد ملی کرونا برای پلمپ شدن آنها نداشته ایم.

رئیس جدید سازمان دامپزشکی با تاکید بر اینکه مراکز درمانی دامپزشکی شهر تهران نباید پلمپ شود گفت: بر اساس جلسه برگزار شده در مجلس، مقرر شده شهرداری پیگیری‌های لازم را با وزارت بهداشت انجام دهد و راه حلی را پیدا کنند و بنا بر پلمپ مراکز درمانی دامپزشکی نبوده است.

وی اظهار داشت: نظام دامپزشکی موظف است پیگیری‌های لازم را برای رفع پلمپ این مراکز انجام دهد.

نامه رئیس سازمان نظام دامپزشکی و رئیس شورای شهر تهران به حناچی

همچنین محمدرضا صفری، رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با ارسال نامه‌ای به پیروز حناچی، شهردار تهران اعلام کرد: شهرداری‌ها برخی مناطق تهران، علیرغم مذاکرات پیشین و قول مساعد رئیس ریاست شورای شهر تهران و صورت جلسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، اقدام به پلمپ مراکز درمانی دامپزشکی در سطح شهر تهران نمودند.

در این نامه همچنین اشاره شده است که مراکز درمانی دامپزشکی به عنوان یکی از حلقه‌های بهداشت عمومی جامعه با دریافت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در جهت پیشگیری و کنترل شیوع کووید ۱۹ در کنار کادر درمانی کشور خالصانه همکاری می‌کنند.

وی این اقدام شهرداری تهران را ضربه به پیکر بهداشت و سلامت جامعه خوانده و تبعات ناشی از عدم دسترسی شهروندان تهرانی به خدمات بهداشتی و درمانی دامپزشکی و رفت و آمدهای بی مورد و تجمع در سایر مراکز را بر عهده شهرداری تهران دانسته است.

در همین زمینه، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز نامه‌ای به حناچی شهردار تهران نوشته و خواهان رسیدگی و انجام اقدامات لازم شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا