انرژی

مشکل کمبود گاز نیروگاه‌ها برطرف شد

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: در حال حاضر وضعیت تحویل گاز به نیروگاه‌ها نرمال است و هیچ مشکلی برای تامین سوخت وجود ندارد.

مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه وضعیت نیروگاه‌ها کاملا نرمال است، اظهار کرد: به تازگی نیز تحویل گاز به نیروگاه‌ها ۲۰ درصد افزایش یافته و شرایط نیروگاه ها کاملا عادی است.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف، تاکید کرد: هرچند وضعیت نیروگاه‌ها در تولید برق نرمال است اما باید افراد نسبت به نحوه مصرف خود هوشیار باشند تا با مشکل خاصی مواجه نشویم.

همچنین بخوانید

 هم‌اکنون روزانه ۲۴۰ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها تحویل می‌شود، این رقم در هفته گذشته ۲۰۰ میلیون متر مکعب در روز بوده است و طبق گفته جمشیدی‌دانا – مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران – پیش‌بینی می‌شود که در اوج مصرف برق در مرداد و شهریور، نیروگاه‌ها روزانه ۳۱۰ میلیون مترمکعب گاز نیاز داشته باشند که این عدد با توجه به ظرفیت شبکه، ‌به‌راحتی از سوی شرکت ملی گاز قابل تأمین است.

وی با بیان اینکه نیروگاه‌هایی که به شبکه گاز متصل هستند، ‌اکنون همه سوخت مورد نیاز خود را از طریق گاز تأمین می‌کنند، مگر آنکه در بخش گاز خود تعمیرات کوچکی داشته باشند، اظهار کرد:  ۸۵ نیروگاه هم‌اکنون از خوراک گاز استفاده می‌کنند. امسال در زمستان وضعیت تأمین گاز به دلیل افزایش تولید و همچنین افزایش ظرفیت انتقال گاز بهتر خواهد بود.

به گفته جمشیدی دانا البته به سرمای هوا بستگی دارد و اگر برودت هوا شدت داشته باشد، چند روز از زمستان نیروگاه‌ها از سوخت دوم استفاده خواهند کرد تا در تأمین گاز بخش خانگی مشکلی نداشته باشیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا