صنعت، معدن، تجارت

اشتغال نیروهای بومی در شهرک های صنعتی قزوین در اولویت باشد

قزوین- نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: در کنار معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری در استان باید بکارگیری نیروهای بومی در واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی در اولویت قرار گیرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، لطف الله سیاهکلی روز شنبه در جمع مدیرعامل و معاونان و مدیران شهرک‌های صنعتی استان گفت: در توسعه صنعتی استان باید نظم و ساماندهی منطقی حاکم باشد و با توزیع متوازن امکانات اشتغال را در همه مناطق مستعد توزیع کرد.

وی بیان کرد: بعد از ۴۰ سال باید منابع را درست هزینه کنیم و با نگاهی به گذشته و ارزیابی کارهای انجام شده عملکرد خود را در جذب سرمایه گذار رصد کنیم و ببینیم چرا برند سازی نکردیم و قزوین به خوبی معرفی نشده است.

سیاهکلی تصریح کرد: امروز باید به گونه‌ای رفتار و برنامه ریزی کنیم که سرمایه گذار و یا متقاضی کارآفرینی اگر خواست وارد عرصه تولید شود اولین استانی که برایش جذاب می‌شود قزوین باشد.

وی اظهار داشت: باید مکانیسم‌هایی داشته باشیم که روان سازی کارها خوب و روان و حمایت ما به گونه‌ای باشد که تولید به سرعت شکل بگیرد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هر تصمیم و روند کاری که به تولید منجر شود باید محور قرار گیرد و هرچیزی مانع بود با کمک مجلس و دستگاه قضائی و دولت حل شود.

وی گفت: قزوین مزیت‌های زیادی از نظر نیروی انسانی، بستر سرمایه گذاری، زیرساخت‌های اساسی، موقعیت جغرافیایی و دسترسی به شبکه‌های ریلی و جاده‌ای دارد که برای هر سرمایه گذاری می‌تواند یک مزیت باشد اما روان سازی امور توسط مدیران هم در اولویت بعدی است.

سیاهکلی اظهار داشت: امروز سیستم اقتصادی کشور فقط بانک محور است و هنگامی که مشکلی رخ می‌دهد همه نیروها بسیج می‌شوند که طلب بانک را دریافت کنند و کاری به تعطیل شدن واحد ندارند و این رویکرد مصیبت بار است و کمر تولید را شکسته است.

حل مشکلات واحدهای نیمه تعطیل در اولویت باشد

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم برای واحدهای غیر فعال در شهرک‌های صنعتی برنامه ریزی کنید تا بتوانیم مشکلاتشان را حل کنیم.

سیاهکلی گفت: همه باید در یک برنامه ریزی منسجم و عملیاتی برای حل مشکلات واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل فکری کنیم و موانع تولید را برداریم و برای نوسازی واحدهای فرسوده اقدام کنیم.

وی اظهار داشت: امروز تولید بدون بازار جهانی معنا ندارد و اگر جمهوری اسلامی بعد از گذشت ۴۰ سال در خودروسازی حیثیت خود را زیر سوال برده ناشی از بی توجهی به کیفیت کالای تولیدی است.

سیاهکلی تصریح کرد: دنیا کوچک شده و سلیقه مردم جهانی شده و با آمدن فناوری‌های جدید رویکردها فرق کرده است و در صنعت بدون بازار جهانی نمی‌توان موفق بود.

وی اضافه کرد: وقتی لوازم خانگی ایرانی نمی‌تواند مصرف کننده را راضی کند نباید انتظار داشته باشیم فقط به صرف حمایت از تولید ایرانی مردم را مجبور کنیم که محصول خارجی خریداری نکند.

منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم گفت: باید کیفیت تولید را بالا ببریم و با مدیریت منطقی هزینه تولید را کاهش دهیم و نباید بعد از ۴۰ سال تولیدات ما مانند خودرو بی کیفیت باشد.

وی اضافه کرد: وقتی از رانت دولتی برای تولید محصولات بی کیفیت مانند خودرو استفاده می‌کنیم نباید انتظار رقابت در بازارهای جهانی را داشته باشیم.

سیاهکلی اظهار داشت: با کمک رسانه‌ها باید برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری قزوین اقدام کنید تا متقاضیان سرمایه گذاری متوجه شوند اگر به قزوین بیایند کارشان راحت تر و سریع‌تر انجام می‌شود.

اشتغال نیروهای بومی در اولویت باشد

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نکته دوم اشتعال افراد بومی است و باید سرمایه گذاران مجاب شوند که حداقل ۷۰ درصد نیروهای مورد نیاز خود را از استان تأمین کنند تا بتوانیم بیکاری را حل کنیم.

سیاهکلی گفت: از مدیران صنعتی انتظار داریم به ما اعلام کنند امسال چند شغل می‌توانند ایجاد کنند و در کنار آن آمادگی داریم حمایت‌های جدی و لازم را از شما در مجلس صورت دهیم.

وی گفت: موضوع فرصت شغلی از نگاه ما شغل نیست و یا تعریف غلط از شغل که یک نفر چند ساعت کار کند شاغل محسوب می‌شود یک نکته انحرافی برای دادن آمارهای گمراه کننده است و باید همه تعریف مشخصی از شغل داشته باشیم و آن شغل پایدار چند ماهه و چند ساله است.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: توسعه صنعتی در شمال آبیک منطقی نیست و در کنار آن لازم است با دادن زمین رایگان یا ارزان قیمت برای شرکت‌های دانش بنیان از استارت آپ ها نیز حمایت کرد.

سیاهکلی با تشکر از مدیریت منطقی در شهرک‌های صنعتی استان قزوین اظهار امیدواری کرد با ارائه برنامه‌های مدون و تسهیل در جذب سرمایه گذاری برای رونق و جهش تولید و کاهش بیکاری در منطقه همت کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا